Dag 8 en 9 Uvaeg - Stonglandseidet - Reisverslag uit Stonglandseidet, Noorwegen van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 Uvaeg - Stonglandseidet - Reisverslag uit Stonglandseidet, Noorwegen van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9 Uvaeg - Stonglandseidet

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

11 Juli 2024 | Noorwegen, Stonglandseidet

Wij reizen van begin af aan gelijk op met een Nederlands echtpaar uit Odijk, Maarten en Jolanda. Zij maken dezelfde reis als wij. Dat is wel leuk, soms drinken we gezamenlijk koffie onderweg of drinken wat bij onze accommodatie.

Nu was er in de accommodatie waar we de afgelopen 3 dagen verbleven nog een, wat ouder, Nederlands echtpaar. Wij vonden de vrouwelijke helft, onafhankelijk van elkaar, wel een beetje op “Mrs Bucket Lady of the house” lijken. Deze dame ventileert ongevraagd haar meningen en adviezen. Suzan en ik probeerden haar een beetje te ontlopen, maar sinds ze in de gaten heeft dat wij ook Nederlanders zijn, is dat vrijwel onmogelijk. Ook Maarten en Jolanda kregen van haar te horen dat de rendieren farm, waar zij naar toe wilden, gesloten was. Je begrijpt het al, daar klopte dus niets van.

Gisterenmorgen tijdens het ontbijt kwam ze naar ons toe om te vragen hoe wij het voetbal gingen kijken. Haar TV deed het niet, en via haar tablet lukte het ook niet. Ik vertelde haar dat onze tv het ook niet deed, maar dat ik via mijn IPad keek.

Ze vroeg gelijk naar ons kamernummer, want dan kwam ze misschien ook wel langs. In mijn onnozelheid gaf ik dat nog ook. Maar daarhad ik gelijk heel, heel veel spijt van (Ik ben af en toe te goed voor deze wereld). Snel legde ik haar uit dat ze de wedstrijd ook via de NOS app kon kijken. Maar ik wist haar duidelijk niet te overtuigen.

Toen ik Maarten later zag zei ik dat ik zijn kamernummer had opgegeven. Geintje.

Gisterenavond rond half 9 liep ik met de zenuwen in mijn lijf. Niet voor de wedstrijd, maar of Mrs Bucket plotseling voor onze deur zou staan. Gelukkig bleef het stil, en hebben we rustig de wedstrijd kunnen kijken. Had voor Ronald Koeman ook niet te makkelijk geweest, met al haar adviezen en aanwijzingen.

Vanochtend stonden we weer voor een verplaatsing. Eentje met een kleine stressfactor.

Er zat namelijk een ferry overtocht van Andenes naar Gryllefjord in. Voor deze overtocht kun je niet reserveren, dus we wilden wel een paar uurtjes voor de afvaart van 13.00 uur aanwezig zijn. Dat moest allemaal net lukken, vanaf 8 uur konden we ontbijten, half 9 vertrekken, 2,5 uur rijden om 11 uur in Andenes. Maar toen we aankwamen waren al 2 van de 4 rijen vol. We stonden achter Maarten en Jolanda vooraan in rij 3. Maar gelukkig konden we er bij, want de volgende boot vertrok pas om 17.00 uur.

En nu zitten we in onze nieuwe accommodatie in Stonglandseidet. Een hotel met prachtig uitzicht op een fjord. Hier blijven we 2 nachten (zonder Mrs Bucket).

N.B.: I.v.m. de privacy wetgeving geen foto’s van Mrs Bucket


  • 11 Juli 2024 - 20:53

    Nico:

    Ik geef niet veel om voetbal, maar deze wedstrijd had ik graag samen met jou willen zien [e-1f923]


  • 12 Juli 2024 - 11:07

    Jenny Ouburg:

    Mooi geschreven Roel. Ik zie Hyacinth in mijn verbeelding zich aan jullie opdringen. Gelukkig hebben jullie kunnen ontsnappen. Hier in Nederland valt de regen vandaag met bakken uit de lucht. Bij jullie is het goed weer. Ga weer genieten van al het moois.

Tags: Vesteralen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 10 Mei 2015
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 48608

Voorgaande reizen:

03 Juli 2024 - 24 Juli 2024

Rondreis door Noord Scandinavie

10 Juni 2022 - 01 Juli 2022

Rondreis VS west

15 Oktober 2019 - 05 November 2019

Rondreis Zuid-Afrika

21 April 2018 - 11 Mei 2018

Rondreis Indonesie

18 November 2017 - 16 December 2017

Rondreis Nieuw Zeeland

04 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Rondreis Thailand

26 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Rondreis Canada

Landen bezocht: