Dag 15 Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 15 Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 15 Wilderness

30 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Wilderness

En zo zaten we vanmorgen om 8 uur langs de Touwsrivier aan het ontbijt. Ik heb deze vakantie al een paar keer gedacht, nu zit ik op één van de mooiste plekken op aarde. En dit kwam ook aardig in de buurt.
Het was nog wel fris maar het zonnetje gaf al goed warmte, en wie weet hoe lang het weer duurt voor we hier weer zitten.
Het weer was dus helemaal opgeknapt, alleen de harde wind van gisteren stond er nog steeds.
En dat werd dan ook het probleem bij de geplande kanotocht. De kano verhuurder gaf aan dat we zelf mochten beslissen wat we deden, maar dat de wind op sommige stukken erg sterk was. Daar kwam nog bij dat we de heenweg wind mee hadden, en op de terugweg wind tegen. Het kon op sommige stukken zo hard waaien dat het niet uitgesloten was dat je zou omslaan.
We waren het eigenlijk erg snel eens: dan dus maar niet kanoën.
Maar er was een goed alternatief, een wandeltocht van 9 km langs dezelfde Touwsrivier.
Het was echt een mooie wandeling. De wandeling liep langs de Touwsrivier over prachtige paadjes door het bos naar een waterval. Hier hebben we gepicknickt. Daarna moesten we dezelfde weg weer terug. De waterval lag op een prachtige plek maar het was er wel behoorlijk druk. Gillian en Laura hebben nog een Belgische vrouw geholpen, die was naar boven geklommen en durfde niet meer naar beneden.
Op de terugweg zagen we nog een slang(etje) in een boom, verder zit hier weinig wild, en dat is met zo’n boswandeling wel zo prettig.
Vanavond zijn we nog naar het strand gelopen. Wilde de zonsondergang filmen.
Met die harde wind is het prachtig die hoge golven over het strand te zien rollen.
En zo weer een mooie dag achter de rug. We gaan nu aan onze laatste week beginnen. Time flies when you’re having fun.
Morgen vertrekken we naar Montagu, en dat ligt midden in het wijngebied. Dat biedt ongekende mogelijkheden.

• 30 Oktober 2019 - 07:58

Jenny:

Heel verstandig om niet te kanoën! Ik moest nog denken aan krokodillen en nijlpaarden en de kans dat je omslaat met de kano. Geniet nog van elke dag. Inderdaad wat gaat het snel.

• 30 Oktober 2019 - 08:45

Nico:

jammer van het kanoën, maar dat heb je niet in de hand, had me wel verheugd op GoPro beelden vanuit de kano op de wilde rivier

• 30 Oktober 2019 - 14:53

Willy:

Echt heel leuk om met jullie mee te reizen. Prachtige indrukken. Straks thuis en bij de baas maar even uitrusten :) Voorlopig nog wat mooie dagen voor de boeg.