Dag 21 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 21 Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 21 Kaapstad

04 November 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was onze laatste hele dag in Zuid-Afrika. Morgenavond om 18.45 uur vliegen we terug naar huis.
Vandaag reden we de autoroute over het Kaaps schiereiland, heen langs de westkust, terug langs de oostkust
Zaterdag hadden we de mooie kustweg van Hermanus naar Kaapstad gereden, maar wij vonden de rit vandaag langs de westkust nog mooier.
We konden iedere 500 meter wel stoppen om het prachtige uitzicht. Bij het strand van Noordhoek, dat bekend staat als surfstrand, hebben we ongetwijfeld de hoogste golven van deze vakantie gezien. Wat een geweld.
Onderweg werd er steeds met borden gewaarschuwd voor de bavianen. Ik heb een filmpje op Youtube gezien waar je niet echt vrolijk van wordt. Door het voederen door toeristen, worden ze steeds brutaler. In het filmpje was een baviaan die gewoon zelf het autoportier open deed en de mensen de auto uit joeg. Daarna werd de hele auto leeggeroofd. We hebben vandaag de bavianen wel gezien, maar gelukkig geen last gehad.
Halverwege route kwamen we bij Kaap de Goede Hoop. Zo’n 10 km voor de kaap zagen we het landschap veranderen. Geen bomen meer alleen lage struiken. Dit komt door de heftige wind die hier altijd staat. En ook nu was dat niet anders. De golven beuken hier op de rotsen, echt een indrukwekkende plaats.
Daarna zijn we langs de oostkust weer naar het noorden gereden. Bij Boulders Beach hebben we nog pinguïns gespot.
Toen we rond 17.30 uur Kaapstad weer inreden kreeg ik het idee om nog naar de Tafelberg te rijden. Maar dat viel niet mee in de avondspits. Maar Gillian reed ons veilig naar de kabelbaan.
En zo stonden wij om kwart voor zeven op de Tafelberg, met het zoveelste adembenemende uitzicht. En ik mag wel zeggen dat het een fantastische afsluiter was op deze prachtige zonnige dag.
En nu morgen onze koffers weer pakken. Wat is Zuid-Afrika een prachtig land. Met een enorme rijkdom aan natuur. Het is ongelofelijk wat we allemaal gezien hebben.
Het is alleen jammer dat die rijkdom niet wat beter verdeeld is. Maar de verschillen tussen arm en rijk worden overal alleen maar groter, en dat geeft veel ellende.
Iedereen weer erg bedankt voor de leuke reacties, en we zien elkaar weer in het zonnige Nederland. (-:

• 04 November 2019 - 21:41

Nico:

Fijn dat je zo genoten hebben en wat zullen veel hebben om op terug te kijken en na te genieten. Welkom thuis.

• 05 November 2019 - 07:02

Jenny:

De Tafelberg op de valreep toch nog op geweest. Dat is inderdaad een mooie afsluiting. Ik wens jullie een goede terugreis. Dan weer heerlijk thuis.

• 05 November 2019 - 07:10

Aaf:

Het was heel leuk om op deze manier met jullie mee te mogen reizen.

• 05 November 2019 - 07:32

Mirjam:

Wat een prachtige reis hebben jullie weer gemaakt! We hebben met heel veel plezier iedere dag met jullie meegenoten!!
    Goeie terugreis. X

• 05 November 2019 - 10:49

Anny En Wim:

dank voor de verslagen de afgelopen tijd
    en de verhalen over de vele wilde dieren, altijd mooi
    goede reis terug en misschien tot zondag op het koor, weer iets compleet anders, zal weer wennen zijn in ons kikkerlandje
    gr anny en wim

• 05 November 2019 - 16:50

Willy:

Wat een indrukken! Die worden nooit meer afgepakt! Thuis komen is ook weer fijn toch?! Zien jullie snel weer! Goeie reis en dank voor de reisverslagen.

• 05 November 2019 - 17:58

Rita Wolters:

Bedankt voor de mooie verslagen.
    We hebben er van genoten.