Dag 14 Umhlanga - Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 14 Umhlanga - Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 14 Umhlanga - Wilderness

28 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Wilderness

Vandaag voor de vierde keer, tijdens deze vakantie, om 4 uur opgestaan. En ik moet zeggen dat hakt er wel in. Maar ja, we doen het ons zelf aan.
Bij het inpakken van de auto vanochtend was het nog boven de 20 graden. Maar toen we in Port Elizabeth uit het vliegtuig stapten (nog met zo’n ouderwetse trap) was het maar net boven de 10 graden, en er waaide een vrij harde wind. Nog voordat we met onze nieuwe huurauto konden wegrijden kwam daar ook nog eens een flinke regenbui bij. Nee, het was niet echt lente vandaag.
Bij de vorige huurauto zat ruitenwisser links en de richtingaanwijzer rechts, De eerste dagen gebeurde het regelmatig dat ik bij een afslag de ruitenwisser aanzette, wat totaal overbodig is bij droog weer.
Nu was ik net aan die indeling gewend, zit bij de nieuw auto het weer net andersom. Zucht!
We reden vandaag de tuinroute, op deze route heb je prachtige uitzichtpunten en indrukwekkende natuur. Maar met al die pittige regenbuien was het niet echt aantrekkelijk om tussenstops te maken. Toen we langs de kust reden zagen we flinke golven op het strand slaan.
En zo kwamen we rond 16.00 uur aan in Wilderness. We verblijven in een guesthouse aan de Touwsrivier, en vanuit onze kamer kijken we uit over de rivier. En als we 500 meter lopen zitten we aan het strand.
Gelukkig wordt het weer morgen wat beter, al blijft er wel een behoorlijke wind staan.
Het is de bedoeling dat we morgen een kanotocht gaan maken over de Touwsrivier. Suzan heeft de afgelopen maanden op de sportschool veel roeitrainingen gedaan dus ik heb er alle vertrouwen in.
En als we daarna nog wat energie over mochten hebben kunnen we nog eventjes een strandwandeling maken.
Een beetje beweging kan geen kwaad, want het eten is hier erg lekker. Zal bij terugkomst, denk ik, ook nog flink aan de roeitrainingen moeten.

• 29 Oktober 2019 - 08:50

Rita Wolters:

Weer valt tegen. Hier de eerste nachtvorst.
    Geniet met z'n allen.

• 29 Oktober 2019 - 08:50

Rita Wolters:

Weer valt tegen. Hier de eerste nachtvorst.