Dag 3 Pretoria - Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 3 Pretoria - Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 3 Pretoria - Hazyview

17 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Hazyview

Na het maken van het reisverslag van gisteren waren we nog even op het terrasje gaan zitten om een flesje water te drinken (echt waar), want we hadden de hele dag te weinig gedronken.
Toen we daar een tijdje zaten viel de elektriciteit uit, schijnt hier vaker te gebeuren. Toen hebben we toch nog maar een wijntje genomen, want om in het donker terug naar de kamer te lopen leek ons te riskant. Maar om 21.00 uur ging bij ons en op de kamer het licht uit. Even wat slaap inhalen.
Vanochtend om kwart voor 9 zaten we weer in de auto voor een pittige rit van 400 km. Het was vandaag prachtig om te zien hoe de natuur gedurende de rit veranderde, rondom Johannesburg is het erg droog maar hoe verder we kwamen hoe groener het werd.
Tijdens onze koffiestop in een wegrestaurant zagen we tot onze verrassing achter het restaurant neushoorns, buffels en antilopen. Ik weet niet of ze echt vrij in het wild liepen of dat het een groot afgezet terrein was. Hoe dan ook, we hadden wel eens een slechter uitzicht gehad tijdens de koffie.
Onderweg zijn we ook nog gestopt bij een waterval. Een prachtige afgelegen plek alleen maar bereikbaar via een weg met enorme gaten.
Rond 5 uur kwamen we op onze nieuwe accommodatie aan waar we 2 nachten gaan verblijven. Een prachtige sfeervolle lodge, een echt paradijs. Toen we op het terras een wijntje dronken zagen we een aap door een boom slingeren (we hadden echt pas één wijntje op).
En nu zitten we heerlijk onder een heldere sterrenhemel te eten, bereid en opgediend door een paar stevige Afrikaanse dames.
Morgen gaan de panorama route rijden, een prachtige route langs o.a. Blyde River Canyon. Ik hoop er dan ook een paar foto’s bij te plaatsen.

• 17 Oktober 2019 - 21:03

Wimenanny:

morgen veel plezier met de panorama route, we kijken uit naar wat foto's

• 18 Oktober 2019 - 10:54

Jenny:

Jullie zijn er pas een paar dagen en wat een indrukken in zo'n korte tijd. Het is ook een heel andere wereld. De sterrenhemel is daar zo prachtig. Ik ben benieuwd naar de foto's.

• 18 Oktober 2019 - 12:21

Willy:

Het begin van heel veel nieuwe ervaringen! Ben ook benieuwd naar de mogelijke culinaire ervaringen:)

• 18 Oktober 2019 - 20:19

Joost:

Veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's!