Dag 1 en 2 Buurmalsen - Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Buurmalsen - Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Buurmalsen - Pretoria

16 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo daar gaan we weer, deze keer met Laura en Gillian vanuit Zuid-Afrika. We liggen nu, totaal afgepeigerd aan het zwembad van een hotel in Pretoria. En eigenlijk was dat niet de bedoeling, maar daarover later meer.
Gisteren begon onze reis in de trein naar Schiphol van 14.23 uur. Onze dank nog aan de taxibedrijven Van Soelen en Ouburg.
We zijn eerst met British Airways naar Londen gevlogen (konden we nog even zien hoe het daar nu gaat voor ze zich in de totale chaos storten), en daarna door naar Johannesburg. En we hadden een flinke meevaller, 4 stoelen naast elkaar met ongeveer 75 cm beenruimte doordat we helemaal vooraan zaten. Dit was de beste intercontinentale vlucht die we tot nu toe meegemaakt hebben. Ik heb zelfs nog een 4 uurtjes behoorlijk geslapen.
De verwachte aankomsttijd was vanochtend 9.15 uur, en om 9.13 uur raakten we de landingsbaan. Het zei ze vergeven.
De douaneformaliteiten verliepen wel bijzonder. Er stond een rij waar een topdag in de Efteling bij in het niets valt. Maar de Zuid-Afrikaanse douane bleef er zeer kalm onder, des te langer de rij werd, des te meer douane bali’s werden er gesloten. Resultaat een uur in de rij, maar ook weer een mooi stempel in het paspoort er bij.
Intussen was er bij de plaatselijke agent van onze reisorganisatie lichte paniek uitgebroken, want die hadden nog de vluchtgegevens van een geannuleerde vlucht van een half jaar geleden. Ze waren zo blij ons te zien dat er gelijk een foto van ons gemaakt werd en doorgestuurd naar het hoofdkantoor.
Daarna bleek de huurauto op naam van Suzan te zijn gezet, waardoor ik niet mocht rijden. Na een hoop administratieve rompslomp werd dat weer rechtgezet.
Na nog veel informatie van de agent te hebben ontvangen, ging het met onze huurauto naar ons guesthouse in Pretoria. Altijd weer even spannend links rijden in een vreemd land.
Maar we kwamen heel aan in het guesthouse, en daar hadden we de volgende tegenvaller. Door lekkage aan de waterleiding waren er geen kamers voor ons. De eigenaar had echter al voor vervanging gezorgd in een nabijgelegen hotel. En zo zitten we nu dus in een schitterend hotel met een prachtige tuin en zwembad, het had slechter gekund.
De tegenslagen van vandaag hebben het humeur niet aangetast. En dat is niet zo gek want we hebben 3 heerlijke weken voor de boeg.
Morgen gaan we flink wat kilometertjes maken, we reizen 400 km in oostelijke richting naar Hazyview.
Daar gaan we vrijdag de panorama route rijden, en morgen nemen we daar al een klein stukje van mee.

• 16 Oktober 2019 - 21:00

Nico:

Mazzelaars, pas net op reis en nu al geweldige verhalen (allemaal echt gebeurd toch, niets verzonnen of aangedikt?)

Baaie veel plezier nog de komende drie weken.

• 16 Oktober 2019 - 21:46

Mirjam:

Jeetje, jullie hebben nu al genoeg toestanden meegemaakt voor 3 weken! We wensen jullie een fantastisch mooie reis en we gaan er weer fijn van meegenieten. X

• 17 Oktober 2019 - 07:29

Femke:

Dat klinkt als een heel avontuur! Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. Ben benieuwd naar de rest van de verhalen de komende weken. Fijne reis!

• 17 Oktober 2019 - 08:40

Harry:

Wat een mooi verhaal. NU AL!
    Leuk om te lezen, hoor.

Geniet ervan.

• 17 Oktober 2019 - 09:31

Hetty:

Leuk om jullie avonturen op afstand mee te maken!
    Lekker gekuier (een mooie reis gewenst)

• 17 Oktober 2019 - 12:09

Jenny:

Tja het is geen Nederland dat is even wennen. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Ik wens jullie een hele mooie reis toe en het is leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.

• 18 Oktober 2019 - 09:52

Willem:

Roel, ik mis het gedeelte van de champagnebar op Schiphol?

• 18 Oktober 2019 - 12:16

Willy:

Nu al een avontuur! Hopelijk hebben al jullie avonturen zo'n goede afloop :) Hele mooi reis samen!