Dag 6 Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 6 Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 6 Kaeo

23 November 2017 | Nieuw Zeeland, Kaeo

Vandaag hebben we een schitterende dag gehad.
Na eerst FaceTime contact met het thuisfront te hebben gehad, kwam Stefano ons ontbijt brengen.
We hadden vandaag geen strakke planning, dus hebben we nog rustig aan gedaan.
Op advies van Lindsey en Stefano zijn we naar het plaatsje Mangonui gereden. We hadden dit plaatsje toch al op ons programma staan, omdat hier de beste Fish & Chips van Nieuw-Zeeland zou worden verkocht. Een bijkomend voordeel was de afstand, Mangonui ligt maar 15 km van ons vandaan, en met de lange rit die we morgen voor de boeg hebben was dat wel lekker.
Mangonui is inderdaad een prachtig vissersplaatsje. Met veel oude houten huisjes uit eind 19e eeuw. We hebben bij het plaatselijke vvv kantoortje een wandelroute gekocht, en heerlijk in het zonnetje gewandeld.
Daarna zijn we naar Rangikapiti Pa gereden. Dit is een prachtig uitzichtpunt op 100 meter hoogte, met schitterend zicht over de baai waar Mangonui aan ligt en over de Stille Oceaan. We hadden vandaar ook uitzicht op Coopers Beach, en daar zijn we daarna naar toe gereden.
Coopers Beach is een van de mooiste stranden die we gezien hebben. Helder blauw water, wit strand waar mooie bomen langs staan. Lindsey vertelde, toen we terugkwamen, dat de Nieuw-Zeelander dit strand niet zo waarderen, omdat het te gemakkelijk te bekijken is. Rare jongens die Kiwi’s.
Suzan heeft nog een heerlijke duik genomen, en ik heb maar op de rugzakken gepast, ieder z’n taak.
Tenslotte zijn we weer terug naar Mangonui gereden, om te onderzoeken of dat van die Fish & Chips echt waar is. Nou, mocht je een keer bij Mangonui in de buurt zijn, zou ik er maar even aangaan. We hebben heerlijk gegeten.
Vanavond gaan we nog een wandeling over de landerijen van Lindsey en Stefano maken, en dan hebben we ons bezoek aan Northland er weer opzitten.
Morgen dus terug in zuidelijke richting langs Auckland naar Rotorua. Een flinke rit van 540 km wat neerkomt op zo’n 7 uur rijden.

• 23 November 2017 - 06:55

NIco Ouburg:

Succes vandaag en hopelijk valt er veel te genieten op zo'n lange rit.

• 23 November 2017 - 10:46

Rita En Theo:

Het ziet er allemaal weer gelikt uit. Mooie fotos, wij genieten met jullie mee.

• 23 November 2017 - 15:32

Mariëtte:

Het leest lekker weg, hoor, jullie verhaal. De foto's zijn ook prachtig. Lang leve het internet. Bedankt dat ik mee mag delen. Liefs van mij.

• 24 November 2017 - 06:45

Jenny:

Het is weer een vast ritueel. 'S morgens eerst even het verslag van jullie lezen en mee genieten van de reis. Fish en Chips eten in Nieuw Zeeland nou ik zie dat wel zitten Roel. Maar nu Nico nog. Tot morgen.