Dag 26 en 27 - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 26 en 27 - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 26 en 27

14 December 2017 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Zo, dit is ons laatste verslag. Het einde van een fantastisch afwisselende vakantie.
Gisteren zijn we van Dunedin naar Akaroa gereisd. Meer dan 400 km rijden, wat neer komt op 6,5 uur onderweg. En daar hadden we de goede dag voor uitgekozen, want het was gisteren zeeberen(!) slecht weer. Heel, heel veel regen. En dat was eigenlijk de eerste dag echt slecht weer.
Eind van de middag waren we bij onze Bed & Breakfast. En wederom was het een prachtige locatie. Een grote schuifpui in onze kamer waardoor we uitkeken over een prachtig heuvellandschap rond een baai.
Gisterenavond zijn we in Akaroa gaan eten, een pittoresk plaatsje met Franse invloeden, prachtig gelegen aan een baai. Het regende nog steeds en het was zeer stil op straat.
Toen we vanochtend wakker werden scheen het zonnetje weer. Na het ontbijt zijn we naar Akaroa gereden, en we wisten niet wat we zagen. Het dorpje was overspoeld met toeristen, er lagen 2 cruiseschepen in de baai, sloepen voeren af en aan en dan kwamen er ook nog eens toeristen met bussen. Ik heb al wel eens gezegd dat een cruise niets voor ons is, maar na vandaag weet ik het zeker.
En dan is er nog een onderwerpje wat ik aan wil snijden, zonder dat ik wil discrimineren. Het gaat over Aziaten. Dit zijn over het algemeen vriendelijk en beleefde mensen. Deze situatie verandert echter volkomen als ze, als groep, uit een bus of sloep komen. Als je niet op tijd weg bent is het met je gebeurd. We hebben deze vakantie diverse malen meegemaakt dat we volkomen onder de voet werden gelopen.
Vanmiddag hebben we op een prachtig uitzichtpunt genoten van een lunch die we van onze gastvrouw hadden meegekregen. En daarna zijn we naar het vliegveld in Christchurch gereden. Ik had geen trek meer om in de drukke stad auto te rijden.
Het hotel ligt bij het vliegveld, en nadat we de auto helemaal was uitgeruimd hebben we die ingeleverd bij de verhuurder. Morgen worden we met een busje naar de vertrekhal gereden, is maar een paar minuten rijden.
Zoals ik al eerder schreef, we hebben een fantastische vakantie gehad. Nieuw-Zeeland is een prachtig land, met vriendelijke inwoners. Het is ons opgevallen, dat je toch regelmatig verborgen armoede ziet. Slecht onderhouden huizen komt nog wel eens voor. En de ouderenvoorzieningen zijn volgens ons ook niet optimaal.
Aan de andere kant zie je in ieder dorpje Community Buildings, een soort dorpshuizen. En je merkt aan iedereen die je spreekt dat mensen elkaar veel opzoeken, en dat ze erg trots op hun land zijn.
Ga ons, als we terug zijn, niet vragen of dit nu de leukste vakantie was. Ieder land heeft zijn charme, en is moeilijk te vergelijken met een ander land.
Iedereen weer bedankt voor de enthousiaste reacties, dan weet je dat je de reisverhalen niet voor niets schrijft. Ik zag trouwens dat we gisteren de 10.000ste bezoeker op “suzanenroel.waarbenje.nu” hebben gehad.
We hopen jullie binnenkort allemaal weer te spreken, en pas op, we hebben een hoop foto’s en film.

Groetjes,
Suzan en Roel

• 14 December 2017 - 06:37

Nico Ouburg:

Roel toch, is Sinterklaas gelukkig net weer vertrokken, snij jij een nieuwe gevoelige discussie aan. Aziaten. Schijnt dat Russische Aziaten nog erger zijn.

10.000 hits is geweldig veel en terecht, elke dag opnieuw genoten van je schrijfsel en ipad foto's ;-)

tot gauw

Nico

• 14 December 2017 - 07:46

Bert:

SuzanenRoel,

Genoten van de reisverslagen [ je heb talent]
    Tot spoedig weerzien en een goede reis terug

groeten Bert

• 14 December 2017 - 07:49

Mirjam:

Het zit er al weer op! Bedankt dat we weer mochten meegenieten van jullie prachtige reis. We kijken uit naar jullie foto-album, waar vast nog veel meer moois te zien zal zijn.
    Hele goede terugreis!
    X Arthur en Mirjam

• 14 December 2017 - 08:26

Vladimir:

Mooi verhaal weer Roel, goeie terugreis en tot volgende week!

G.W.

• 14 December 2017 - 11:38

Wimenanny:

dank voor de prachtige reisverslagen
    een goede terugreis gewenst
    en tot spoedig ziens

groet vanuit een zeer nat geldermalsen

• 14 December 2017 - 15:46

Mariette:

Goeie vlucht!! Heel erg bedankt voor jullie prachtige verhalen. Jullie boek is klaar. Nou ja, op al die foto's na natuurlijk.
    Tot ziens! xxMariëtte

• 14 December 2017 - 15:46

Mariette:

Tot ziens! xxMariëtte

• 14 December 2017 - 18:44

Adriaan Klop:

Heel leuk deze reisverslagen wens jullie een goede terugreis.

• 15 December 2017 - 12:48

Willy Roberti:

Dank je wel Roel en Suzan Echt leuk om zo een beetje mee te reizen!! Ook weer leuk om jullie straks weer live te zien!!! En ik zal die vraag niet stellen ;) Tot snel en goeie reis! Willy

• 15 December 2017 - 16:52

Rita En Theo:

Leuk met jullie op afstand meegereisd. Bedankt voor jullie mooie reisverhalen.
    Goede terugreis.

• 15 Maart 2018 - 12:38

Jan:

Hallo, kan ik met jullie in contact komen, wij willen ook naar Nieuw-zeeland en zoeken leuke plekken voor bed&breakfaST.