Dag 5 Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 5 Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 5 Kaeo

22 November 2017 | Nieuw Zeeland, Kaeo

Vanochtend om kwart over 7 kwam Stefano, onze gastheer ons ontbijt brengen. Wij zitten zo’n 400 meter van zijn woonhuis af dus dat gebeurt met de auto. We hadden “Stefano’s Famous Pancakes” besteld, en ze mochten met recht “Famous” worden genoemd. Om je vingers bij op te eten.
Tegen achten vertrokken we naar Paihia om een dagje te gaan zeilen met een catamaran. Paihia is een kustplaatsje aan “The Bay of Islands”. Dit is een baai met zo’n 140 eilandjes. Het ene eiland is nog mooier dan het andere, met prachtige begroeiing en goudgele stranden.
Het weer was vanochtend fantastisch, dus we konden heerlijk met shirt en korte broek in het zonnetje zitten (of liggen).
Na zo’n drie kwartier werden de eerste dolfijnen gespot. Normaal mag er ook met de dolfijnen gezwommen worden, maar omdat er jongen bij waren was dat nu niet toegestaan. Het mocht de pret niet drukken.
Hierna werden we op een eiland afgezet waar we een wandeling konden maken. Ik moet eerlijk zeggen dat we vandaag niet onze actiefste dag hadden, dus wij hebben heerlijk rustig op het strand gezeten. Toen we terug op de boot kwamen stond er een lunch voor ons klaar, dat kon er na de “Famous Pancakes” nog wel bij.
Vanmiddag kwam er wat meer bewolking, maar het was nog goed vol te houden.
Rond half 4 waren we weer terug, en hebben we in Paihia nog een cappuccino gedronken en iets te eten meegenomen.
En nu zit ik met een glaasje witte wijn op onze veranda het reisverslag te schrijven, ik schrijf dit echt niet om jullie jaloers te maken.
Morgen hebben we een vrije dag, dus we gaan nog eens rustig bekijken wat we gaan doen.

• 22 November 2017 - 09:04

Nico :

Hahaha, hoe kom je erbij dat wij jaloers zouden kunnen zijn? Misschien een heel klein beetje.

Nico

• 22 November 2017 - 09:20

Bert:

Goedendag,

En wij maar tobben in het regenachtige Holland,

veel plezier Bert

• 22 November 2017 - 11:21

Mirjam:

Je werkt in ieder geval hard om van die witte benen af te komen! ;-)

• 23 November 2017 - 07:00

Jenny:

Jaloers. Daar heb ik vanuit een stormachtig Nederland geen last van hoor! Ik ben Stikjaloers!! Dolfijnen, zeilen, zon en schitterende natuur. Maar her scheelt ik gun het jullie van harte. Geniet.

• 23 November 2017 - 10:41

Willy Roberti:

Echt niet jaloers hoor, wij gunnen jullie dit van harte en genieten gratis een beetje mee ;)