Dag 7 Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 7 Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 7 Moab

16 Juni 2022 | Verenigde Staten, Moab

Na het ontbijt vanochtend eerst op jacht geweest naar een prepaid simkaart. Ik had er afgelopen zaterdag één gekocht van AT[e-38]T bij Walmart, maar dat ding kreeg ik op geen enkele manier aan de praat. En het is best lastig onderweg geen internet te hebben, en ook kunnen bellen naar hotels en dergelijke is wel erg prettig.

Nu had Robin gisteren ontdekt dat er een AT[e-38]T winkeltje aan de overkant van de straat zat.

Nou, het was vanochtend zo gefixt. Je moest dus nooit een AT[e-38]T simkaart bij Walmart kopen want dat gaf altijd problemen. Ik zei dat de kans vrij klein was dat ik in Amerika een simkaart zou kopen.

Maar binnen 10 minuten had ik 5 GB data tegoed en de simkaart hoefde ik niet eens te betalen.

Daarna ging het richting Moab Adventure Center voor ons grote raft avontuur. De temperatuur voor vanmiddag was 37 graden, daar hadden we toch wel een beetje angst voor.

Vanuit het Centre reden we in drie kwartier met de bus stroomopwaarts langs de Colorado rivier.

Samen met 2 Amerikaanse en twee jonge jongens gingen we in de rubberboot. We stonden onder leiding van een stoere jonge dame van 21 jaar die ons als het nodig was aanwijzingen gaf. En dat was niet al te vaak nodig want de route was niet al te heftig.

Lotte en Robbin hebben zelfs onderweg nog gezwommen.

Maar het was wel prachtig, zo dobberend tussen de hoge rotsen, Suzan kreeg bij enkele stroomversnellingen wel de volle laag, dat heb je als je vooraan zit.

Vanavond hebben we heerlijk Thais gegeten, om het Amerikaanse “veel en vet” een keer te ontlopen.

Morgen rijden we 400 km naar Bryce Canyon waar we één nachtje verblijven. En dan zijn we al weer een week op pad.

• 17 Juni 2022 - 07:15

Ineke:

En is Lotte er heelhuids uitgekomen

• 17 Juni 2022 - 07:16

Lijkt me overigens prachtig in zo’n omgeving als ik die foto’s zie!

• 17 Juni 2022 - 08:12

Jenny:

Avontuur na avontuur! Op naar het volgende.

• 17 Juni 2022 - 21:13

Joost :

Prachtige verhalen en mooie foto's!