Dag 6 Bluff - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 6 Bluff - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 6 Bluff - Moab

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

16 Juni 2022 | Verenigde Staten, Moab

Ten eerste wil ik iedereen die gisteren bij het ontbijt vol spanning op ons reisverslag zat te wachten mijn oprechte excuses aanbieden. De website van “Waarbenjij.nu” lag plat waardoor ik ons verhaal niet kon uploaden. Ik hoop dat we door dit voorval geen trouwe abonnees gaan verliezen.

We hadden vanochtend maar een relatief korte reis, ongeveer 175 km, naar Arches National Park.

Dit park is zo’n 300 km2 groot, en er komen rotspartijen voor in de de vreemdste vormen. Zo zagen we 3 rotsen naast elkaar die sprekend op 3 oude vrouwtjes leken. Maar de grootste bezienswaardigheid zijn de Arches. Dit zijn bogen van zandsteen van soms wel 15 meter hoog.

We waren van plan een wandeling door het park te maken, maar het was zo bloed en bloed heet dat we maar met de auto op pad zijn gegaan. Ondanks de hitte was het toch volop genieten.

Toen we terugkwamen uit het park, zijn we langs het “Moab Adventure Centre” gereden. Want we gaan morgen via deze organisatie raften op de Colorado rivier. We moesten een heel formulier invullen, waaronder gewicht en lengte (ze gaan niet over één nacht ijs die Amerikanen. Maar dat was een heel gereken, het gewicht moest in pounds en de lengte in feet. Het kwam er in ieder geval op neer dat ik 6 feet lang ben en 187 pound weeg. Altijd handig om te weten.

Daarna ingecheckt in het hotel, en toen we onze kamer inliepen lag er een vreemde vent op bed. De kamer was al verhuurd, klein foutje van de receptie. Gelukkig hadden we snel een andere kamer.

Morgen dus raften. Volgens het meisje dat ons inschreef, komen we minimaal met 3 personen terug, dus dat is op zich een geruststellende gedachte. Allemaal spannend is het wel, de rivier was hier vrij rustig zei ze, maar wat is rustig. Achteraf zat ik me af te vragen waar ze eigenlijk mijn lengte en gewicht voor moesten hebben.


  • 16 Juni 2022 - 14:54

    Nico:

    Perfecte lengte volgens de volgende song tekst:

    I've been looking high and low
    For a man who's just right
    And treats me mighty fine
    So come on, baby
    Show me what you got
    Oh I, wish I could synthesize
    A picture perfect guy
    Oh I, oh I
    Six feet tall and super strong
    We'd always get along
    Alright, alright
    Oh, he'd pick me up at eight
    And not a minute late
    Cause I don't like to wait, no
    Kind and ain't afraid to cry
    Or treat his momma right
    That's right, that's what I like

  • 16 Juni 2022 - 15:48

    Roel:

    Dat is voor het eerst in al die jaren dat we toegezongen worden.

  • 16 Juni 2022 - 17:10

    Jenny :

    Ik ben benieuwd naar jullie avonturen morgen. Als voorbereiding zou ik weer bier van 0% nemen. Alvast heel veel plezier gewenst.

  • 16 Juni 2022 - 19:28

    Ineke :

    Mooi verhaal weer; erg leuk om te lezen!

  • 17 Juni 2022 - 18:42

    Wim Verweij:

    ik ben benieuwd, dat raften morgen
    jouw lengte roel, minimaal 3 terug, .......
    veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 10 Mei 2015
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 43390

Voorgaande reizen:

10 Juni 2022 - 01 Juli 2022

Rondreis VS west

15 Oktober 2019 - 05 November 2019

Rondreis Zuid-Afrika

21 April 2018 - 11 Mei 2018

Rondreis Indonesie

18 November 2017 - 16 December 2017

Rondreis Nieuw Zeeland

04 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Rondreis Thailand

26 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Rondreis Canada

Landen bezocht: