Dag 5 Page - Bluff - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 5 Page - Bluff - Reisverslag uit Bluff, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 5 Page - Bluff

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

15 Juni 2022 | Verenigde Staten, Bluff

Vanochtend om 7 uur liep de wekker af, ik sprong uit bed en begaf me naar de badkamer. Ik had de scheerzeep nog niet op mijn gezicht, of ik hoorde Suzan roepen of ik de wekker wel goed had staan. Vol overtuiging vroeg ik haar hoe ze daar aan kon twijfelen. Maar wat bleek, we verbleven in Page in Arizona. Dit ligt een kilometer of 5 van de grens met Utah. En in Utah is het een uur later dan in Arizona. Mijn telefoon kon daar blijkbaar niet helemaal mee uit de voeten, met dank aan de firma Apple.

Al met al stond ik dus om 6 uur naast mijn bed. Maar ik moet wel zeggen dat de rest van de dag alles goed maakte, nou ja, op een klein dingetje na.

We reden vanochtend eerst naar Lake Powell, dit is een stuwmeer met een stuwdam net buiten Page. Verder niet erg spectaculair, maar wel leuk om even te zien.

Om half 12 moesten we ons melden bij een kantoor in Page dat rondleidingen door de Antelope Canyon geeft. Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen vrij hoog gespannen waren, maar de excursie overtrof alles.

We werden eerst, door onze indiaanse gids/chauffeur, met een soort Landrover naar de canyon gereden, waarvan de laatste paar kilometer door de woestijn. De Antelope Canyon is een smalle kloof, die door de eeuwen heen door de natuurlijke elementen helemaal is uitgesleten. Hierdoor zijn de meest eigenaardige vormen ontstaan. Door de lichtinval van de zon ontstaan er ook nog eens de meest prachtige kleuren.

We hadden geluk dat onze indiaanse gids een verwoed fotograaf was, hierdoor kregen we fantastische fototips. Zeer opbouwend, dit in tegenstelling tot sommige vrienden die je fotografische talenten niet op hun waarde weten te schatten.

Kortom het was een soort achtbaanrit met de meest prachtig vormen en kleuren.

Na deze prachtige belevenis zetten we koers naar Monument Valley, een afstand van zo’n 150 km.

Dit zijn rotspartijen met de meest vreemde vormen. Dit landschap is heel vaak gebruikt in de ouderwetse westerns. Dat gaf een beetje nostalgisch gevoel (dat krijg je als je ouder wordt).

Al met al kwamen we pas om 19.00 uur in ons hotel aan. Voor het gemak besloten we maar in het hotel te eten. Aangezien we de afgelopen dagen steeds met de auto uit waren wezen eten, zie ik tegen Robin dat ik nu echt trek had in een heerlijk pilsje. Toen we de menukaart kregen stond er alleen Heineken 0% op. Wat bleek, de bevolking van Bluff bestaat overwegend uit Mormonen.

Morgen rijden we verder naar Moab, hier blijven we 2 dagen.


  • 16 Juni 2022 - 08:34

    Jenny:

    Prachtige foto’s Roel

  • 16 Juni 2022 - 08:36

    Nico:

    En ik had nog wel gezegd dat je volgens mij je best deed. Vriend.

  • 16 Juni 2022 - 09:37

    Nienke:

    Echt hele mooie foto's! Ook al ben ik niet opgegroeid in de tijd van de westerns zelfs ik krijg er een bepaald gevoel bij. Ben benieuwd naar wat jullie nog meer gaan zien.

  • 16 Juni 2022 - 19:04

    Ineke:

    Mooie beelden en een mooi verhaal weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 10 Mei 2015
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 43375

Voorgaande reizen:

10 Juni 2022 - 01 Juli 2022

Rondreis VS west

15 Oktober 2019 - 05 November 2019

Rondreis Zuid-Afrika

21 April 2018 - 11 Mei 2018

Rondreis Indonesie

18 November 2017 - 16 December 2017

Rondreis Nieuw Zeeland

04 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Rondreis Thailand

26 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Rondreis Canada

Landen bezocht: