Dag 8 Moab - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 8 Moab - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 8 Moab - Bryce Canyon

17 Juni 2022 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vandaag hadden we een pittige rit van 400 km. Het ging zo’n 100 km over de highway, waar we lekker konden opschieten, maar het grootste gedeelte ging over smalle kronkelige weggetjes. Nu waren dat wel de mooiste stukken. Na de snelweg reden we op zo’n 3.000 m. hoogte door een prachtig groen gebied waar ook beren voorkomen. Helaas hebben we er geen een gespot.

Een eind verder kwamen we weer door een agrarisch gebied, waar de koeien somsgewoon langs de weg liepen.

Maar uiteindelijk kwamen we rond half twee in Bryce Canyon NP aan. Het park heeft maar één weg van 29 km. Aangezien de uitzichtpunten allemaal aan dezelfde kant van de weg zijn, hebben we de weg eerst helemaal tot het einde uitgereden, en op de terugweg zijn we bij de uitzichtpunten gestopt.

En het is iedere keer hetzelfde liedje, het is zo ontzettend mooi. Het zijn rotspartijen met uitzonderlijke vormen, maar heel anders dan de in de voorgaande parken. In Bryce Canyon zijn het een soort pilaren. Ik hoop dat ik de foto’s kan uploaden, maar we hebben zeer beroerde WiFi hier. Mocht het niet lukken houden jullie ze tegoed tot morgen.

Daarna zijn we naar ons hotel gereden. Ik geloof niet dat we ooit in zo’n groot hotel zijn verbleven. Nou niet bepaald om te zeggen: “Wat lekker knus”. Maar verder ziet het er keurig uit dus we zullen maar niet te veel klagen.

Lotte en Robin gaan vanavond als het donker is nog een keer naar het park om op één van de uitzichtpunten de sterren te kijken, filmen en fotograferen. Als die nog bijzondere avonturen meemaken horen jullie dat morgen. De senioren afdeling gaat gewoon lekker op tijd naar bed.

Morgen staat het volgende National Park op het programma, Zion NP. En dat is maar 120 km, een verwendag dus.

• 18 Juni 2022 - 07:48

Ineke:

Dat ziet er weer heel mooi uit op de foto’s!! Ben benieuwd of Lotte en Robin in het donker nog mooie plaatjes hebben kunnen schieten.

• 18 Juni 2022 - 08:00

Aaf:

Wij vonden Bryce Canyon ook geweldig. We hebben de weg afgelegd in een vrij groet camper die maar net door het tunneltje paste. WE hebben de weg dus maar 1 keer gedaan. Een tweede keer door het tunneltje was teveel voor ons.