Dag 9 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 9 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 9 Chiang Mai

14 Juni 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zoals ik gisteren al zei, is Chiang Mai een erg leuke stad. Het is allemaal veel relaxter als in Bangkok, en er zijn erg veel jonge toeristen.
Als we van ons hotel naar de stad lopen of fietsen, komen we over een brug die door Thaise jongeren 's avonds wordt gebruikt als hangplek. Aan beide kanten is een smal wandelpad en daar staan, liggen of hangen ze 's avonds. Maar op geen enkele manier vervelend of zo.
We zijn vanochtend op fietsen van het hotel de stad ingegaan. Deze zijn heel wat beter dan de fietsen die we eerder deze week hadden, en ze zijn nog gratis ook.
Nou is fietsen in Chiang Mai geen kleinigheid. Fietspaden zijn er niet, en alhoewel er niet zo roekeloos wordt gereden als in Bangkok, geheel zonder gevaar is het niet. Een fietstochtje langs de A2 is minder gevaarlijk.
Toch is het geweldig om door de smalle straatjes rond te fietsen, en het dagelijks leven en alle bedrijvigheid te aanschouwen.
We hebben ook een bezoek gebracht aan de Wat Chedi Luang tempel. Naast deze tempel staat een enorme boom. Het verhaal gaat dat Chiang Mai zal verdwijnen als deze boom sterft. Gezien de conditie van de boom, ben ik blij dat we nog in Chiang Mai geweest zijn.
En dan het eten. We zijn gestopt bij een eettentje, en voor 200 baht (EUR 5,-) heb je met z'n tweeën een heerlijke maaltijd met drinken. Deze keer was het echt kip.
Eind van de middag zijn we terug naar het hotel gefietst, en hebben we heerlijk een paar uurtjes aan het zwembad gelegen. Dit was inclusief een regenbuitje, maar we lagen onder een afdakje dus niets aan de hand. De temperatuur blijft toch altijd hetzelfde: Hoog!
Vanavond zijn we naar de Night Market gelopen. Allemaal kraampjes met prullaria, maar heel gezellig.
We kwamen op een pleintje terecht omringd door allemaal eetkraampjes. Op het pleintje speelde een band en er was veel jong publiek, een heerlijke sfeer.
Morgen reizen we in noordwestelijke richting de bergen in, naar Pai.

• 14 Juni 2016 - 08:44

Nico :

Ik begin nu toch wel een beetje jaloers te worden.