Dag 10 Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 10 Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 10 Chiang Mai - Pai

14 Juni 2016 | Thailand, Chiang Mai

Toen we na het ontbijt bij de receptie nog aan het uitchecken waren kwam onze gids/chauffeur al binnen. En we troffen het. Ten eerste gaan we alleen met hem op pad, en ten tweede is het een ontzettend aardige vent, hij lult aan één stuk door.
Jeff werkt als freelancer en hij begeleid ook vaak Thaise zakenlui naar het buitenland. Hij was nu net terug uit Marokko.
De hele weg hebben we met hem zitten kletsen, en het is de ideale manier om veel over het dagelijks leven in Thailand te weten te komen. Zo kwam ook de koning van Thailand ter sprake. Wij wisten al dat hij zeer populair bij de bevolking is. Het is uit den boze om grappen over hem te maken of oneerbiedig te zijn. Dat is wel wat anders dan bij ons met "Willy".
Overal waar je komt hangen foto's van de koning. Naar aanleiding van deze foto's schatte ik hem zo rond de 60/65 jaar. Maar wat blijkt, het zijn allemaal oude foto's. Hij is al 88, en heeft een zeer broze gezondheid. Maar om de moraal onder de bevolking hoog te houden, hangen overal deze oude foto's.
Als eerste reden we naar Mork-Fa waterval. Dit zou het decor van een filmset kunnen zijn. Een prachtige waterval in een jungleachtige omgeving. Daarna hebben we nog koffie gedronken en zijn we naar ons nieuwe hotel gereden, het Pai Hotspring Spa Resort. We zitten nu echt in the middle of nowhere. Het is allemaal een beetje verouderd, maar wat een prachtige omgeving.
Morgen hadden we niets op het programma staan, en Jeff vroeg ons of we geïnteresseerd waren om morgen met hem nog een excursie te doen. Hij zou dan vanavond in Pai, onze huidige locatie, blijven. Hij vond het wel leuk om ons dan vanavond mee te nemen naar Pai, daar een wandeling te maken en daarna nog iets te eten. Dat leek ons een strak plan.
Vanmiddag nog even lekker gezwommen. En natuurlijk in het bad geweest gevuld met water uit de Hotspring. Ik ben niet zo van de Spa en Wellness, het water stinkt en is me veel te warm, maar soms kom je er niet onderuit.
En vanavond hebben we de dag afgesloten met Jeff. Lekker en gezellig gegeten met zijn drieën. Ik was in een goeie bui, dus ik heb maar getrakteerd, 380 Bath, nog geen EUR 10,-.

• 15 Juni 2016 - 15:08

Gerard:

Fijn om te lezen dat het jullie goed uit en dat iedere dag weer anders is. Je verslag leest lekker en roepen allerlei herinneringen op. Over het algemeen lijkt het eten geslaagd en zeker de prijs daarvan. Geniet maar lekker verder; wij vangen hier de buien met onweer wel op.