Dag 9 Rotorua - Tongariro National Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 9 Rotorua - Tongariro National Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 9 Rotorua - Tongariro National Park

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

26 November 2017 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Ik zie op facebook foto’s voorbijkomen van Sinterklaasintochten, nou hier kunnen ze er ook wat van. Toen we afgelopen maandag in Auckland aankwamen waren ze overal al druk bezig de kerstversiering aan te brengen. Aan de muur van een warenhuis was een kerstman van wel 20 meter hoogte bevestigt. En in een andere winkelstraat waren ze met een hoogwerker een enorme kunstkerstboom aan het opbouwen. En in de meeste plaatsen waar we geweest zijn hingen posters dat er aankomend weekend Christmasparade is. Dat is volgens mij het binnenhalen van de kerstman. Dit hele kerstgebeuren is voor ons moeilijk te rijmen met het weer wat we hebben. Maar als we het geregeld kunnen krijgen willen we volgend weekend tocht zo’n Christmasparade proberen mee te maken.
Vandaag een vrij korte rit van Rotorua naar Tongariro National Park. We hadden het plan onderweg te stoppen bij Karapiti, ook wel Craters of the Moon genoemd. Dit is een vulkanisch gebied waar overal stoom uit de de grond komt. Hier hebben we een rondwandeling van ruim een uur gemaakt.
Daarna zijn we naar de nabijgelegen Huka Falls gereden. Een waterval met kraakhelder water. Niet spectaculair maar wel mooi.
Vervolgens reden we al spoedig Tongariro National Park in. Na een behoorlijke klimt omhoog werd de begroeiing steeds minder, en werd het ook aanzienlijk kouder. Ons hotel konden we al op kilometers afstand zien liggen. We overnachten de komende 2 dagen in Chateau Tongariro, dat klinkt sjiek en dat is het ook. Een oud Engels hotel waar veel koude kak rondloopt. Maar wel erg leuk om een paar dagen te verblijven.
Vanaf onze kamer hebben we zicht op Mount Ngauruhoe. Deze berg stond in Lord of the Rings model voor de vulkaan Orodruin. Helaas was het vanmiddag niet helder genoeg om een foto te maken, en voor morgen ziet het er ook niet heel gunstig uit.
We zijn dan nog een dag hier, en hopen als het weer het toelaat een wandeling te gaan maken.

• 26 November 2017 - 10:54

Nico Ouburg:

Chateau Tongariro iets voor het vriendenweekend?

Karapiti lijkt me geweldig, de foto doet aan IJsland denken, ben benieuwd naar de foto's van Suzan.

Nico

• 26 November 2017 - 20:00

Theo:

Ik denk niet dat jullie in dat kakhotel op zullen vallen.
    Gelukkig weer even tussen gelijkgestemden, toch.

• 26 November 2017 - 21:49

Gerard:

Nou nou, jullie zijn weer lekker aan het genieten! Houden zo, want dan blijven wij meegenieten. Veel plezier!