Dag 4 Auckland - Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 4 Auckland - Kaeo - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 4 Auckland - Kaeo

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

21 November 2017 | Nieuw Zeeland, Kaeo

Vanochtend zouden we om 9 uur opgehaald worden, voor de transfer naar de autoverhuur. Dat werd dus 10 uur, en dat was wel een klein beetje balen, want we hadden vandaag een flinke reis van zo’n kleine 400 km voor de boeg.
Ik moest bij de autoverhuur nog een formulier tekenen. Hierop stond vermeld dat ik er mee bekend was dat ze in Nieuw-Zeeland links rijden. Was toch goed om te weten.
Maar goed, rond 11 uur hadden we de sleutel van de auto, en toen kregen we de volgende tegenvaller te verwerken. Het was een Nissan Qashqai (ha, ha, een grapje voor de collega’s).
Het eerste half uur was wel even zweten, maar daarna begon het toch te wennen. Maar toen we bij een parkeerplaats stopten voor koffie, ging ik toch nog even de fout in. Gelukkig zonder schadelijke gevolgen.
Onze bestemming was vandaag Kaeo, richting het noorden. Maar omdat we ook Waipoua Forest wilden bezoeken, reden we via een omweg langs de westkust. Waipoua Forrest is nog één van de weinige oerbossen waar je nog de Kouri boom kunt bewonderen. Dit zijn enorme bomen met soms wel een omvang van 14 meter. Deze bomen zijn pas na 800 jaar volgroeid. Het is lastig om via een foto te laten zien hoe kolossaal ze eigenlijk zijn.
Maar niet alleen dit bos was prachtig, onderweg kwamen we door de meest fantastische landschappen. En aangezien de wegen smal en bochtig zijn kwamen we vanavond pas rond 19.00 uur op onze eindbestemming aan, het Kahoe Farm Hostel.
We werden enthousiast ontvangen door Lindsey en Stefano, de eigenaren. We hadden nog niet gegeten, maar dat was geen probleem. Stefano, hij is van Italiaanse afkomst, bereidde voor ons een heerlijke zelfgemaakte pasta met salade (Nog bedankt voor de tip, Joost).
Het is hier een prachtige omgeving, vanaf onze veranda kijken we uit over een soort Hobbit-achtig landschap. We hebben vanavond genoten bij de ondergaande zon.
Morgen gaan we zeilen, en hopen we dolfijnen te spotten.

• 21 November 2017 - 10:28

Nico Ouburg:

Zit al weer helemaal mee te genieten van jullie reis. Super hoor.

• 21 November 2017 - 10:28

Nico Ouburg:

Zit al weer helemaal mee te genieten van jullie reis. Super hoor.

• 21 November 2017 - 11:15

Willy Roberti:

Wat leuk om zo een beetje mee te reizen!

• 21 November 2017 - 13:42

Joost:

Haha! Gelukkig is de eerste tip goed geweest :-)!
    Geniet er van!

• 21 November 2017 - 17:26

Corina:

Heerlijk.......lekker genieten samen!! xx

• 22 November 2017 - 07:08

Jenny:

Ik reis weer helemaal mee met een bakkie koffie in de hand.