Dag 1 en 2 Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Medan

22 April 2018 | Indonesië, Medan

Zaterdagochtend klokslag 7 uur kwam Laura ons met slaperige oogjes ophalen. Maar dat mocht ook wel na de succesvolle toneeluitvoering van vrijdagavond in Erichem. Gillian had Eric en Dian opgehaald dus om kwart over 7 stonden we al op het station van Culemborg. I.v.m. de bloesem tocht hadden we het station van Geldermalsen maar ontlopen. En in ruim een uur waren we op Schiphol
Met een half uurtje vertraging stegen we op van Schiphol voor de vlucht naar Jakarta. We zijn na Nieuw-Zeeland wel wat gewend qua vliegen, maar ruim 13 uur blijft lang. Het is frustrerend als je over je eindbestemming (Medan)vliegt en dan vanaf Jakarta weer terug moet (Jakarta-Medan 2,5 uur). Maar we hebben het gehaald.
Tot het vliegveld van Medan ging het dus allemaal voorspoedig, maar toen bleek dat onze chauffeur er niet was. Allemaal chauffeurs met naambordjes, maar geen “Van ‘t Hoog” er op.
Al snel kwamen er wat mensen om ons te helpen, en toen we telefonisch contact met de reisagent hadden verzekerden ze ons dat hij er binnen 20 minuten zou zijn. We hadden toen al een uur staan wachten. En na ruim 20 minuten was ‘ie er. Een goedlachs mannetje, Maïl geheten, dat zich bleef verontschuldigen,. En hij kon er echt niets aan doen, want er stond een verkeerde tijd op het papier met onze naam. Ik heb hem echter wel een flink schuldcomplex proberen aan te praten, want te laat is te laat.
Maïl zou de komende 4 dagen met ons op pad gaan, maar tijdens ons gesprek in de auto bleek dat het programma dat hij had ook al niet klopte. Het was het oorspronkelijke reisplan, maar dat hadden we veranderd.
Maar na wat heen en weer gebel in het hotel zou nu alles goed moeten zijn.
Morgen komt hij ons om 8 uur halen.
We zijn daarna snel naar de kamer gegaan om ons heerlijk te douchen, van 16 uur in een vliegtuig hangen knap je over het algemeen niet op.
Daarna zijn we de stad in gegaan om bij Restaurant Tip Top een heerlijk koud biertje te drinken en daarna wat te eten.
Tip Top is een restaurant uit de jaren 30, toen Indonesië nog een Nederlands kolonie was. En die tijd ademt het nog helemaal uit. Prachtig.
Nu merkten we vanmiddag dat je als blanke Europeaan de volle aandacht van de Indonesiers krijgt. Toen we op het vliegveld stonden te wachten kwamen er een paar Indonesische moeders met kinderen naar Suzan en Dian toe met de vraag of de kinderen met ze op de foto mochten. En ook vanavond toen we naar het restaurant liepen hadden we over aandacht niet te klagen. Eric zei dat ‘ie het gevoel had dat hij bij Bananensplit in het programma zat. Dat belooft nog wat voor de komende weken.
Maar goed, de kop is er af. Op naar de volgende avonturen.
Het is 8 uur en het licht gaat nu uit, even een paar uurtjes slaap inhalen.

• 22 April 2018 - 15:53

Nico:

lekker om weer een verslag te lezen, nogmaals heel veel plezier gewenst met z'n viertjes

Nico

• 22 April 2018 - 17:55

Rita:

Fijn dat jullie al zo worden verwend met alle belangstelling

• 22 April 2018 - 18:22

Ton Van Vlijmen:

Nou, zeg dat wel, de kop is er af. Heb al helemaal zin om jullie verhalen weer te volgen. Ben benieuwd naar de volgende dagen. Heel veel plezier en...dat heb ik nou zelfs al in Nederland, dat ik met Suzan op de foto wil. Dat is niet bepaald cultuurgebonden.:-)
    Maak er wat moois van alle vier. Met hartelijke groet,
    Ton

• 22 April 2018 - 22:38

Leny En Chris:

Een mooi en verrassend begin van een bijzondere reis. :)

• 23 April 2018 - 07:07

Jenny:

Roel proef ik jaloezie

• 23 April 2018 - 07:57

Linda Hakkert:

Heel veel plezier met elkaar! Ben benieuwd wat er allemaal op jullie pad komt!

• 23 April 2018 - 08:43

Mirjam:

Hopen dat de rest van de reis vlekkeloos verloopt, haha. Ik zit iedere ochtend klaar om jullie verslagen te lezen hoor. Maak er een mooie reis van. Xxx

• 23 April 2018 - 16:25

Rita En Theo:

Fijn dat jullie alsnog in het goede hotel zijn aangekomen.
    Volgens mij had beter naar Mail kunnen mailen dan bellen.
    De reis kan nu echt beginnen en genieten er met zijn vieren van.
    Wij lezen het verdere verloop wel.
    Oh ja, Roel is mijn computer wel beveiligd.
    Er staat iets van O dagen niet beveiligd.