Dag 14 Plimmerton - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 14 Plimmerton - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 14 Plimmerton - Picton

01 December 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Vandaag de oversteek naar het Zuidereiland. We hebben de afgelopen weken genoten op het Noordereiland, maar het Zuidereiland schijnt nog spectaculairder te zijn.
Toen we vanochtend van Plimmerton naar de boot reden, hebben we eerst op een parkeerplaats onze koffers opnieuw ingepakt. We hadden heel wat spullen los in de auto liggen, maar die moesten we bij de boot weer inleveren. We hadden nog wat flesjes wijn op voorraad, dus alles moest zorgvuldig ingepakt worden.
Bij het inchecken voor de boot werden de koffers net als bij een vliegtuig als ruimbagage meegenomen. Daar hadden we dus geen omkijken meer naar.
De veerboten waarmee tussen het Noorder- en Zuidereiland wordt gevaren zijn enorm groot. Er worden zelfs treinwagons op gereden.
Het weer was vandaag weer fantastisch, maar toen we op open zee kwamen stond er toch een pittige wind. Zo heftig zelfs dat we op een gegeven moment even naar binnen zijn gegaan. Toen we echter de baai bij het Zuidereiland invoeren, waren we beschut tegen de wind, en merkten we dat het behoorlijk warm was. Het was in Picton, het havenplaatsje waar we aankwamen en waar we overnachten rond de 28 graden, zo warm heb ik het op 1 december nog nooit meegemaakt. Maar ik ben er van overtuigd dat het in Nederland ook fijn weer is.
Het laatste gedeelte door de baai en tussen de eilanden door was het prachtig. En ook Picton is prachtig tegen de de heuvels aangelegen.
Nadat we onze koffers van de band hadden gehaald konden we onze nieuwe auto afhalen en naar onze B&B rijden.
Hier werden we door de eigenaren met een wijntje ontvangen. Ook dit zijn weer mensen die enthousiast over hun land vertellen. We kregen zelfs een hele presentatie. Het huis was pas verbouwd omdat het bij de laatste aardbeving schade had opgelopen. In de informatiemap van onze kamer staat zelfs een hele instructie hoe te handelen bij een aardbeving.
Vanavond hebben we in Picton heerlijk gegeten en toen we om 9 uur terugliepen was het nog steeds heerlijk weer.
Morgen reizen we weer verder naar Montueka, dat ligt in Abel Tasman National Park.

• 01 December 2017 - 11:59

Ton Van Vlijmen:

Hee, beste Suzan en Roel, het blijft heel leuk om jullie reis door Nieuw Zeeland te volgen. Mooi dat al die verblijflocaties zo enthousiast reageren. Dat maakt het alleen maar interessanter omdat ze van allerlei nieuwe dingen te melden hebben: van wijnen tot en met aardbevingspreventie.
    Geniet van het vervolg en hier in Nederland is het inderdaad ook lekker weer. Op dit moment 22 graden dus ik zoek de schaduw een beet...je op. Veel plezier bij de voortzetting!

• 01 December 2017 - 16:01

Rita En Theo:

Ik hoop dat jullie op het zuidereiland net zo zullen genieten als op het noordereiland,
    dan kunnen jullie terugkijken op een zeer geslaagde vakantie en wij genieten
    door jullie enthousiaste verslagen weer met jullie mee.

Groeten uit Buren

• 02 December 2017 - 09:12

Cato/Jan De Haan:

Hoi luitjes. Wat een mooie verslagen. Je reist er helemaal in mee? We kijken uit naar de foto’s, ook die zullen top zijn. Nog een mooie voortzetting.