Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

06 Juni 2016 | Thailand, Bangkok

Vanochtend om 8 uur wakker, dus we zitten al aardig in ons ritme.
Na een heerlijk Thais ontbijt met rijst, curry enz. zijn we richting de rivier Menam gelopen. Bij de pier konden we met de snelboot naar het startpunt van de fietstocht. Vooraan bij de pier zat een dame kaartjes te verkopen voor de boot. 2 kaartjes waren 700 Baht (ongeveer 17,50 euro) Toen ik verbaast riep "How much?", werden ze 300 Bath. Maar toen we bij de boot kwamen bleek daar de kassa voor de snelboot te zijn, en hadden we kaartjes voor een toeristenboot gekocht. Ik heb maar niet gekeken hoe duur de kaartjes voor de snelboot waren, maar je moet hier voortdurend op je hoede zijn.
Maar goed, we zijn toch op de plaats van bestemming gekomen. De fietstocht hadden we geboekt bij Co van Kessel Tours, klinkt behoorlijk Nederlands en dat klopt ook. Dhr. Co van Kessel is helaas niet meer onder ons, maar de zaak loopt nog prima. Er stonden 3 groepen klaar om te gaan fietsen. Wij zaten in een groep van 10 personen o.l.v. 2 leuke spontane Thaise meiden.
Het eerste gedeelte ging door het centrum van Bangkok. Supersmalle straatjes en marktjes, soms had ik het idee dat we zo bij mensen de keuken inreden. Het was echt ontzettend leuk. Maar we hebben ook wel echt de armoede op sommige plekken gezien.
Na een half uurtje werden de fietsen op een boot geladen en voeren we de rivier over. Daarna weer een tijd gefietst tot we bij een water kwamen waar een Longtail Boat op ons lag te wachten. Dit zijn lange smalle boten met een monsterlijke motor achterin. Tussen de motor en schroef zit een as van zo'n 4 meter, door de as naar links en rechts te bewegen wordt de boot gestuurd.
De fietsen werden op de boot geladen en we konden vertrekken. Deze boten zijn echte speedboten, en een tocht er mee is echt spectactulair. Na een half uurtje varen weer op de fiets, om daarna te pauzeren in een klein familierestaurantje waar voor ons een heerlijke Thaise maaltijd werd geserveerd. Het was, wat je bij ons een zeer uitgebreide rijsttafel zou noemen.
Met een goedgevulde buik weer op de fiets (ik verwacht niet dat ik deze vakantie afval), en het laatste stuk weer met de Longtail Boat. Dit ging door de buitenwijken van Bangkok. Hier zijn allemaal kanaaltjes, en je vaart tussen de huisjes door. Ze noemen Bangkok niet voor niets "Het Giethoorn van het Oosten"
Om 7 uur kwamen we uitgeput in het Hotel aan. Want het was weer aardig warmpjes vandaag.
Morgen verkassen we naar River Kwai. Dan geen verslag, want we hebben daar geen wifi. We slapen in de River Kwai Jungle Rafts, dat is een drijvende accomodatie op de rivier zonder electriciteit.

• 06 Juni 2016 - 20:31

Jenny:

Je gaat met je fiets echt overal tussendoor. Was het niet de bedoeling om iets te kopen? Succes verder.

• 07 Juni 2016 - 09:36

Nico:

opnieuw een gave foto Roel (die op de markt), ik voorzie concurrentie in Leizig ;-)

geniet ze

Nico

• 07 Juni 2016 - 12:10

Rita En Theo:

Jullie berichten komen luid en duidelijk over. Erg leuk.
    Zondagmiddag op de fiets naar Beesd gereden en troffen daar een vrij
    montere tante aan. Van middag wordt ze door teuntje gehaald, want die
    is zondag jarig geweest. Groeten en tot het volgende verslag.