Dag 1 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 1 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 1 Bangkok

05 Juni 2016 | Thailand, Bangkok

Zo, de eerste dag zit er op, of eigenlijk de eerste 2 dagen.
Nadat Eric en Dian ons naar Schiphol hadden gebracht, begonnen we aan de vliegreis met een kleine vertraging. Het blijft een beproeving zo'n lange vlucht. Kwart voor 3 in Nederland vertrokken, en 7 uur (2 uur in Nederland) geland. Maar de vlucht was verder prima, redelijke beenruimte en stoelen bij het raam en gangpad.
Bij aankomst op het vliegveld om 7 uur was het al 29 graden. We werden opgewacht door een zeer enthousiaste jonge dame, die ons naar de auto bracht. In 40 minuten werden we naar Hotel De' Moc gereden.
Na het inchecken omgekleed en op zoek naar een taxi om naar het Grand Palace te gaan. Nu zijn we de laatste jaren in aardig wat grote steden geweest, maar het verkeersgedrag in Bangkok spant de kroon. Stap niet zomaar een zebrapad op want ze rijden de veters uit je schoenen.
Afijn, toen we een taxi hadden aangehouden het volgende probleem, de communicatie. De I-pad moest er aan te pas komen om duidelijk te maken waar we naar toe moesten. Maar in een kwartiertje, 20 minuten, werden we door een allervriendelijkste taxi-chauffeur naar de plaats van bestemming gebracht.
Het was prachtig, mooie gebouwen en een gigantisch liggend Boeddha beeld.
Toen we alles gezien hadden heerlijk wat gegeten en met de tuktuk terug naar het hotel. Daar kwamen we er achter dat we niet naar het Grand Palace, maar naar de naastgelegen Wat Po tempel waren geweest. Communicatie, altijd lastig. Nou ja, hebben we nog wat op ons lijstje staan om te doen.
Terug in het hotel maar even een paar uurtjes gaan slapen, de jetlag en temperatuur eisten hun tol.
Toen we eind van de middag weer op pad wilden gaan kregen we de, schijnbaar, traditionele stortbui. Dus maar even gewacht.
Eenmaal droog zijn we richting Khao San Road gelopen. Dit is de straat waar het te doen is. Eettentjes, barretjes, muziek en natuurlijk de ladyboys. Op zich een geruststellende gedachte dat ze die in één straat hebben gestopt.
Daarna heerlijk gegeten in een echt Thais eettentje. Nou Laura voor mij is dat geen straf.
Het is nu 8 uur, en ik verwacht dat over een half uurtje hier de luiken dicht zitten. Morgen nog een dagje Bangkok, we gaan dan fietsen.

• 05 Juni 2016 - 22:59

Petra:

Dag Roel en Suzan,
    Wij wensen jullie samen een mooie en fijne reis toe. Hopelijk kunnen wij jullie weer dagelijks volgen op deze geweldige reis en genieten van jullie mooie reis verslagen.
    Groetjes uit Tricht.

• 06 Juni 2016 - 10:48

Nico:

Leuk om te lezen Roel en een schitterende straatfoto bij dit verslag. Ipad?

Groetjes aan Suzan, Nico

• 06 Juni 2016 - 10:54

Jenny:

Wat een andere wereld stappen jullie in. Het is leuk om te kunnen volgen.

• 06 Juni 2016 - 11:53

Anny En Wim:

hallo suzan en roel,

gelukkig aangekomen in thailand.
    morgen een heerlijke fietsdag gewenst in bangkok
    kijk svp uit met het verkeer!

groet

anny en wim vanuit een zonnig geldermalsen
    en natuurlijk een blaf van lana