Dag 20, Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 20, Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 20, Banff

15 Juni 2015 | Canada, Banff

Vanochtend om half 10 op stap gegaan om een wandeling te maken, want vanmiddag werd er regen en onweer verwacht.
De temperatuur was weer onder de 10 graden, maar om te wandelen is dat prima.
We hebben vanochtend eerst een wandeling gemaakt die gedeeltelijk langs een camping ging. Konden we de caravans en campers is goed bekijken. We zijn er de afgelopen weken natuurlijk al heel wat tegengekomen, ongelofelijk groot. Caravans zo groot als opleggers en campers zo groot als tourincars en dan hangt er vaak nog een auto achter.
Toen we een 3 kwartier gelopen hadden kregen we een flinke regenbui op ons hoofd. We hebben de route toen maar afgesneden, maar eer we bij de auto waren was het al weer droog en kwam de zon er al weer door. We zijn toen nog wat omhoog geklommen naar een prachtig uitzichtspunt op het dal van Tunnel Mountain. Hier zag ik met mijn verrekijker nog een groep Elks lopen.
Ondertussen begonnen onze maagjes wat te knorren (dat doen ze bij ons al snel), dus zijn we in Banff gaan lunchen.
Met gevulde magen hebben we nog een rondje gelopen, en zijn daarna vertrokken naar Johnston Canyon. Deze canyon ligt langs de Highway 1A die we gisteren gereden hadden. Toen geen wild, nu hadden we meer geluk. Langs de rand van het bos liep een zwarte beer. We hadden deze vakantie ook nog graag een Grizzly beer gespot maar helaas.
De wandeling langs de Johnston Canyon was prachtig. Eigenlijk kon je iedere 10 meter een foto maken. Ik denk dat Suzan dat ook gedaan heeft.
En zo viel het weer dus weer heel erg mee. En als we de hele vakantie bekijken was een dag slecht een paar dagen matig en de rest schitterend. Dat kun je slechter treffen in Canada.
En morgen zit het er weer op, om 18.15 uur (3.15 uur in Nederland) vliegen we weer terug. Dus eerst nog een ritje van 120 km naar Calgary.

• 15 Juni 2015 - 09:22

Mirjam:

We hebben heerlijk meegenoten van jullie prachtige reis de afgelopen weken! Hele goeie terugreis alvast. X
    Arthur en Mirjam

• 15 Juni 2015 - 10:21

Wim:

hoi roel en suzan,

dank voor de prachtige beschrijvingen van de afgelopen weken.
    volgens ons is het een geslaagde reis geweest.
    een goede terugreis gewenst en tot snel weer ziens wellicht al op de verjaardag van anny as zaterdag.

groet.

anny en wim

• 15 Juni 2015 - 21:38

Jan En Cato:

Hallo Suzan en Roel,
    Bedankt voor de reis. Of we deze zelf hebben gedaan, haha.. Goede terugreis en tot weerzien, want we kijken uit naar jullie verhalen.