Dag 9, Lund - Reisverslag uit Powell River, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 9, Lund - Reisverslag uit Powell River, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 9, Lund

04 Juni 2015 | Canada, Powell River

Vanochtend naar Lund gereden om te ontbijten en een paar boodschapjes te doen. Lund is een klein havenplaatsje met 250 inwoners. Maar omdat er in de zomer veel toeristen zitten is er betaald parkeren. Nou werkt dat hier wat anders dan in Nederland. Op het parkeerterreintje, staat een hokje waar een dame in zit waar je kunt betalen. Ik loop dus naar dat hokje vraagt ze: "Which car is yours". Ik zeg: "The black one, the Mazda". "Ohh the small one" zegt ze. Shit mens ik heb nog nooit in zo'n grote auto gereden. Daar gaat m'n zelfvertrouwen.
Bleek dat ik nog niet hoefde te betalen ook, de eerste 2 uur waren gratis.
Bij de bakery een lekker pecan broodje met cappacino genuttigd, en daarna naar het supermarktje.
Toen we daar even hadden rondgesnuffeld komt de eigenaaresse naar ons toe. Bleek dat ze uit Nederland kwam. Nou ja, toen ze 15 maanden was is ze mee naar Canada verhuisd. Heel leuk om met haar te praten. Ze kende nog een paar woorden Nederlands, en ze vertelde dat ze 23 jaar geleden voor het laatst in Nederland was geweest. Maar er bleef altijd Nederlands bloed in de aderen, bij de Olympics en het WK voetbal had ze met een oranje shirt voor de tv gezeten. En ze verheugde zich op het komend WK voetbal voor vrouwen, ze kende het speelschema van Nederland uit haar hoofd.
Vanmiddag zijn we met een kano het meer opgegaan. Het weer was weer fantastich, er stond geen zuchtje wind.
Het is overweldigend helemaal alleen over zo'n groot meer te peddelen. De stilte met alleen het geluid van de peddels in het water.
We waren naar de overkant van het meer gevaren, en daar een eind langs de oever gegaan. Toen we om een rots heen voeren zagen we op 50 meter plotseling een zwarte beer, hij keek naar ons en verdween snel tussen de struiken. Zo'n uitwerking hebben wij op beren. Maar onze eerste beer hebben we gespot.
20 minuten later zei Suzan dat ik eens achterom moetst kijken. Kwam er 20 meter naast onze kano het kopje van een zeehond boven water. Kortom, het was een prachtig tochtje. Op de Linge zie je zulke dingen niet vaak.
Morgen een drukke dag. We gaan naar Whistler met 2 veerboot overtochten, waarvan 1 gereserveerd. Een afstand van 280 km.
In Whistler werden tijdens de Olympische spelen van 2010 de ski wedstrijden gehouden.