Dag 17 El Portal (Yosemity NP) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 17 El Portal (Yosemity NP) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 17 El Portal (Yosemity NP)

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

26 Juni 2022 | Verenigde Staten, El Portal

Het beloofde vandaag weer een zeer warme dag te worden. Dus vanochtend weer voor acht uur op pad. We hadden als plan het rustigere gedeelte van het park te bezoeken.

Door de ochtendtemperatuur en de hoogte (ongeveer 2.700 meter) was de temperatuur zeer aangenaam. De omgeving was minder spectaculair dan Yosemity Valley, maar toch zeker de moeite waard. Mooie riviertjes, kleine watervallen, mooie vergezichten en….., helaas geen beren. Ik kan bijna wel zeggen, dat Lotte’s vakantie hiermee behoorlijk ik tegengevallen (nee hoor, dit is een grapje). Ze heeft zich inmiddels wel opgeworpen als de berenspecialist in ons gezelschap.

En hiermee sloten we onze bezoeken aan de Nationale Parken af. Het was een aaneenschakeling van hoogtepunten. Het was één van de weinige dingen die goedkoop was deze vakantie, met een kaart van $ 80 alle Nationale Parken kunnen bezoeken.

In onze parken top 10 haalt Yosemity NP bij ons een gedeelde eerste plaats met Zion NP.

Op de terugweg naar het hotel hebben we gelijk wat boodschappen gedaan. Vanavond koken we zelf, dat wil zeggen we slingeren de barbecue aan die op ons balkon staat. Het is weliswaar geen Kamado, maar we redden ons er wel mee.

Zo hadden we de middag lekker om te luieren, en om één en ander voor te bereiden voor San Francisco. Dat was maar goed ook, want vanmiddag wees de thermometer een temperatuur aan van 41 graden. De dames hebben nog een verfrissende duik genomen in de rivier tegenover het hotel. Ook weer zo’n prachtige plek.

We hebben tot nu toe een gemiddelde temperatuur van boven de 35 graden gehad. Morgen gaan we met de temperatuur de helft naar beneden, van 41 graden naar 20 graden in San Francisco. En eerlijk gezegd is dat met onze geplande activiteiten een zaligheid.

“Be sure to wear some flowers in your hair“ sla ik maar over, denk ik.

• 27 Juni 2022 - 08:25

Jenny:

Roel je wordt bedankt. Gisteren zaten we in de auto op weg naar onze volgende camping te zingen “ On the road again” ! Ik weet nu al welk liedje ik straks zing tijdens onze fietstocht. Op naar San Francisco. “ Be sure to wear some flowers in your hair “.

• 27 Juni 2022 - 08:28

Nico:

Het zou je anders best flower pouwerig kunnen staan, maar leuk nu een heel ander aspect van Amerika gaan zien en beleven