Dag 16 El Portal (Yosemity NP) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 16 El Portal (Yosemity NP) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 16 El Portal (Yosemity NP)

25 Juni 2022 | Verenigde Staten, El Portal

Vanmorgen om half zeven liep de wekker af. We wilden om 7 uur naar het park rijden.

Ontbijtje hadden we gisteren in de winkel gekocht, was wel iets kariger als we gewend zijn, maar dat kan geen kwaad. De angst slaat al toe als ik denk aan de eerstkomende ontmoeting in Nederland met onze weegschaal.

We waren niet tevergeefs vroeg opgestaan want we konden zo doorrijden.

Vanaf een parkeerplaats wandelden we naar Yosemity Falls, dit is de hoogste waterval van Amerika. Het water valt in 3 etappes naar beneden, wij hebben het maar bij het onderste gedeelte gehouden want de waterval is totaal 740 meter hoog. Het uitzicht was er niet minder fraai om.

Lotte en Robin zijn nog verder over de rotsen geklommen om dichter bij te komen, Suzan en ik konden het zo ook wel goed zien.

Toen we terug kwamen van de waterval was het al aanmerkelijk drukker geworden. We wilden nog een wandeling maken, maar konden bij het beginpunt de auto al niet meer kwijt.

We hebben de auto toen wat verder weg geparkeerd en zijn naar het beginpunt gewandeld. Deze wandeling was eigenlijk al prachtig.

Omdat we al vroeg ontbeten hadden, sloeg de honger ook al toe. We hebben daar wat gegeten, en hadden daarna geen zin meer om de wandeling te maken. En met de terugtocht naar de auto hadden we toch 4 km gelopen. Het blijft toch vakantie nietwaar.

We moesten onze energie sowieso verdelen want vanavond na het eten gingen we opnieuw naar het park. We hoopten tijdens de schemering nog wild te spotten.

Om half acht reden we het park opnieuw in, een stuk rustiger en met aangename temperatuur.

We zijn eerst naar Tunnel View gereden, dat is een uitzichtpunt over Yosemity Valley. Schitterend mooi, maar bij zonsondergang zelf sprookjesachtig mooi.

Onze jacht op beren was minder succesvol. We hebben Lotte zelfs een beren lokroep laten uitvoeren, maar het mocht allemaal niet baten.

Morgen nog een dagje Yosemity, dat wordt weer genieten.

• 26 Juni 2022 - 09:03

Jenny:

Ziet er weer geweldig uit. Wat moeten jullie je “klein” voelen tussen al dit groots wat de natuur biedt. Heerlijk om zo de dag te beginnen met het lezen van jullie reisverhalen.

• 26 Juni 2022 - 09:07

Harry De Bont:

Het is zo leuk om te lezen. Het is alsof Rita en ik het allemaal opnieuw beleven.
    Geniet ervan en (zoals mijn oude chef altijd zei) niet met mate.

• 26 Juni 2022 - 09:21

Nico:

Wat een indrukwekkend landschap keer op keer

• 26 Juni 2022 - 10:21

Willy:

Kopje koffie, ontbijtje, laptop open en julli reisverslag lezen. Tis net zoiets als iedere dag de krant. Ik geniet ervan.

Wie kan ik bellen wanneer er geen bezorging (meer) is?

• 26 Juni 2022 - 10:31

Willy:

Opgelost! Ik neem gewoon een abbonnement op Johanen Martin (waarbenjijnu), die zijn de 24e vertrokken Muziekreis Amerika van Chicago naar Miami...

• 26 Juni 2022 - 18:05

Ineke:

Mooi verhaal weer en prachtige foto’s! Lijkt me heel indrukwekkend om daar tussen te lopen! Fijn dat je morgen (vandaag) nog een dagje daar hebt!