Dag 19, Lake Louise Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 19, Lake Louise Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 19, Lake Louise Banff

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

14 Juni 2015 | Canada, Banff

Vandaag maar een kort verslagje, omdat we niet echt veel gedaan hebben.
Vanochtend hebben we wat uitgeslapen, en om 10 uur zijn we vertrokken richting Banff. We zijn niet over highway 1 gegaan, maar over highway 1A. Dit is de oude weg tussen Lake Louise en Banff. Deze weg wordt niet zo veel gebruikt, en er is veel meer kans dat je wild ziet. Helaas zijn we niets tegengekomen.
Banff is een zeer toeristisch en prijzig ski oord. Op zich is het wel aardig, maar ik kan niet zeggen dat dit het hoogtepunt van onze reis is.
Na wat rondgewandeld te hebben zijn we nog langs het Fairmont Banff Springs Hotel gereden. Dit is een prachtig hotel net buiten Banff waar je voor 4 a 500 dollar een nachtje mag blijven slapen. Dit hotel is meer dan 125 jaar oud en staat op de Unesco werelderfgoedlijst.
Vanavond in een typisch Canadees restaurant gegeten. Dit betekent aan iedere muur een paar tv's waar de finale van de Stanley Cup (ijshockey) op wordt uitgezonden.
Morgen hebben we weer wandelplannen, maar hopelijk iets vlakker dan de vorige keer.

• 14 Juni 2015 - 10:54

Wim En Anny:

Hallo, een rustig dagje is volgens mij ook wel een keer lekker.
    Kunnen alle indrukken op z'n plaats terechtkomen
    Veel plezier nog,
    Wim en Anny