Dag 15 Picton - Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 15 Picton - Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 15 Picton - Motueka

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

02 December 2017 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vanochtend nog even Picton ingelopen voordat we vertrokken. Daar was het gisterenavond niet meer van gekomen.
We hebben nog wat inkopen gedaan, waaronder anti muggenspul. Op het Zuidereiland komt de Sandfly voor, dat is een klein vliegje dat lelijk kan steken.
Daarna aan de baai nog even een cappuccino gedronken. Met een stralende zon, palmbomen en een baai met helderblauw water mag je toch wel zeggen dat je in een paradijs zit. En als we eerlijk zijn dan hadden we hier nog wel een paar dagen langer willen blijven. Een vreemde bijkomstigheid blijft toch de kerstboom midden in het dorp.
De reis ging vandaag naar het oosten, richting Motueka. Dat ligt aan de rand van het Abel Tasman National Park.
De afstand was niet zo groot, maar er zaten grote stukken smalle, bochtige weg tussen. En dat schiet niet zo hard op.
Onderweg kwamen we door het plaatsje Havelock. Onze vorige gastheer had ons hier al op gewezen. Havelock is bekend om zijn mossels, en we moesten naar de Mussel Pot gaan, daar hebben ze mossels op de kaart staan op 6 verschillende manieren bereid. Nou ja, daar konden we natuurlijk onmogelijk zomaar voorbij rijden, dus wij aan de mossels. We waren niet over alle bereidingen even enthousiast, maar het was goed binnen te houden. Deze mossels zijn toch zeker 2 tot 3 keer zo groot als onze mossels.
Een paar uur later kwamen we aan in Edens Edge Lodge, de accommodatie waar we de komende 2 nachten verblijven. Daar hebben we vanavond met Anton en Bernadette uit Mill op de veranda gezeten en maar weer een flink gat in de wijnvoorraad geslagen. We hadden Anton en Bernadette al de eerste week in Kaeo ontmoet, maar sinds eergisteren reizen we weer gelijk op.
Morgen hebben we een combinatie van een boottocht en een wandeling op het programma staan. We worden met een boot weggebracht en lopen door de bossen en langs het strand weer terug. Gelukkig zit er voor Roel ook nog een hoge hangbrug in verwerkt, kunnen we de hoogtevrees ook weer eens testen.

• 02 December 2017 - 17:52

Wimenanny:

roel

sterkte met die brug
    ik voel met je mee

wim

• 03 December 2017 - 09:36

Jenny:

Wat heerlijk om die blauwe zee en de palmbomen te zien.
    Een kerstboom staat echt niet en past toch meer bij kou.
    Succes met de wandeling en met name de hangbrug.

• 03 December 2017 - 14:02

Mariëtte:

Hé, wat leuk! In Havelock woont een vroegere collega van mij, die indertijd voor een jaar naar Nieuw-Zeeland ging, maar daar de vrouw van zijn leven ontmoette, met wie hij in Havelock een gezin stichtte. Een paar jaar geleden is hij nog bij mij op bezoek geweest. Jullie verhalen lezende, spijt het mij dat ik hem nooit heb opgezocht....
    Ik lees elke keer weer dat jullie, soms letterlijk, met volle teugen genieten.:)