Dag 19 en 20 Koh Samed - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 19 en 20 Koh Samed - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 19 en 20 Koh Samed

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

24 Juni 2016 | Thailand, Ko Samet

Zo, dit wordt het laatste verslag, en dan zit het er weer op.
Over gisteren kan ik kort zijn, geen fluit gedaan. Lekker bij het resort op een bedje aan het strand liggen lezen.
Dat is één dag leuk, maar vandaag wilden we toch nog iets ondernemen. We hadden ons gisteren voorgenomen om fietsen te huren.
Maar toen we vanochtend wakker werden goot het, niet wat je noemt ideaal fietsweer. Nu is het voordeel in Thailand dat de temperatuur altijd aangenaam blijft, dus we hebben onder het afdak van het restaurant rustig ons krantje zitten lezen. We hebben hier regelmatig contact met een Amerikaans echtpaar van Schotse afkomst. Zij zaten vol spanning de uitslag van het Brits referendum af te wachten. Ze waren, net als de meeste Schotten, niet erg enthousiast over de uitslag.
Om een uur of twee werd het droog, we hebben toen de wandelschoenen maar aangetrokken, en hebben een flinke wandeling over het eiland gemaakt.
Koh Samed is een prachtig eiland. Maar je wordt verdrietig als je langs een hotel loopt waar een medewerker een gevallen blad van een boom staat op te vegen, terwijl 100 meter verder het afval langs de weg ligt opgestapeld.
Tijdens de wandeling kwamen we op een prachtig wit strand zo'n 3,5 km ten zuiden van ons hotel. Zeer toeristisch, maar toch....
En dan gaan we zo alvast een beetje inpakken. Morgen reizen we terug richting Bangkok, en zaterdag op zondagnacht om 10 voor 2 vliegen we weer terug.
De rondreis was fantastisch, en zeer afwisselend. Thailand is een geweldig land. De Thaise bevolking bestaat uit zeer bescheiden vriendelijke mensen. Wat vooral opvalt is dat ze totaal niet materialistisch ingesteld zijn,dit is waarschijnlijk een uitvloeisel van het boeddhisme. Met een alsmaar toenemende boosheid en ontevredenheid in ons eigen land zet me dat wel aan het denken.
Iedereen bedankt voor alle leuke reacties, en Hetty, ik denk dat ik maar gewoon bij Coroos blijf werken.
We zien jullie allemaal weer snel in Nederland.

• 24 Juni 2016 - 17:03

Wim:

Roel en Suzan
    een heel goede terugreis gewenst
    hopen jullie spoedig te zien en te spreken
    bedankt voor de verslagen de afgelopen 3 weken