Dag 15 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 15 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 15 Ayutthaya

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

19 Juni 2016 | Thailand, Ayutthaya

.......kedengedeng, kedengedeng, kedengedeng. En toen waren we in Ayutthaya.
De slaaptrein is een belevenis die je een keer meegemaakt moet hebben. De bedden zijn uitstekend, maar het slapen valt niet mee. Maar we zullen maar niet klagen.
Vanaf het station gingen we met de tuktuk naar het hotel, daar waren we rond half 7. Het was duidelijk dat we nog niet weden verwacht, want alles zat nog dicht.
Er liep alleen een oud omaatje rond, die ging weg om, naar wij hoopten, iemand te halen. Ze kwam terug met een man, waarschijnlijk haar zoon, die praktisch geen Engels sprak. Hij liet ons binnen dus we waren alweer een stapje verder.
Daarna begon hij met een bezem tegen het plafond te bonken. En jawel, de volgende generatie kwam naar beneden. Engelssprekend en met de kennis om ons in te checken. Kortom, een echt familie hotel.
Nadat we ingecheckt waren zijn we nog maar een paar uurtjes gaan slapen, we zijn tenslotte ook niet de jongste meer.
Daarna de wandelschoenen aangetrokken en de stad ingegaan.
Het was vandaag snoeiheet. De afgelopen 2 weken hadden we steeds geluk, dat het veelal bewolkt was. Maar vandaag scheen het zonnetje er lustig op los, gevoelstemperatuur 46 graden. Dus maar zoveel mogelijk onder de bomen proberen te lopen.
Ayutthaya is ook weer een oude tempelstad uit de 14e eeuw. Ook de VOC is hier nog gevestigd geweest.
Veel van de ruïnes liggen in een park, met gelukkig veel bomen. Toen we aan het rondwandelen waren zag ik plotseling een groene slang voor me langs kruipen, ik schat dat'ie ongeveer een meter lang was. Suzan heeft hem gefotografeerd. Die hebben we dus al binnen voor het fotoboek, terwijl we morgen eigenlijk pas de jungle in gaan.
Vanavond hebben we voor het eerst in 2 weken niet oosters gegeten. We hebben friet op, en dat smaakte best weer eens een keer.
Morgen gaan we weer treinen. We reizen dan oostwaarts naar Khao Yai Natural Park. Daar leven o.a. wilde olifanten, tijgers en gibbons.