Dag 13 Mae Hong Son - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 13 Mae Hong Son - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 13 Mae Hong Son - Chiang Mai

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

17 Juni 2016 | Thailand, Chiang Mai

Toen ik vanmorgen wakker werd, voelde ik dat mijn oog bijna helemaal dicht zat. Ik was eerst bang dat het ontstoken was, maar het bleek dat een mug mijn ooglid een uiterst geschikte plek vond om toe te slaan. Ik moet zeggen dat het mijn uiterlijk niet ten goede kwam.
Bij het uitchecken ontdekte Suzan op de balie een foto van de receptioniste met ....... Brad Pitt en Angelina Jolie. Zo zie je maar dat wij acteurs een beetje dezelfde voorkeur voor accomodaties hebben.
Met een gratis shuttle bus van het hotel werden we naar het vliegveld gebracht. Daarna was het weer 2 uur wachten voordat we het vliegtuig in konden. Bij de veiligheidscontrole moest ik mijn scheerzeep nog inleveren, omdat de inhoud van de spuitbus te hoog was voor handbagage. We hadden onze koffers 3 dagen geleden in het hotel in Chiang Mai achtergelaten omdat we daar vandaag weer terugkwamen.
En dan de vlucht, het viel niet tegen. We zaten direct achter de piloten, geeft toch een geruster gevoel als er eventueel ingegrepen moet worden. Maar het uitzicht was af en toe adembenemend.
Toch prettig om met het vliegtuig te gaan. Van Mae Hong Son naar Chiang Mai is met de auto ruim 6 uur rijden over zeer bochtige bergwegen, en nu maar 30 minuten vliegen.
In het hotel stonden de koffers al in onze nieuwe kamer, prima service. Dit is misschien niet het mooiste, maar zeker wel het beste hotel waar we tot nu toe geweest zijn.
Suzan had gezien dat er vlak bij het hotel een wasserette was. Vorige week hadden we kleding in een hotel laten wassen, daar betaalden we gemiddeld 40 Baht per kledingstuk. in deze wasserette waren we 50 Baht kwijt voor de hele was. Daarna nog scheerzeep gekocht in een grote supermarkt. Een dergelijke supermarkt hadden we nog niet eerder gezien. Dit was er duidelijk één voor de rijkere Thai.
Toen we terug naar het hotel wilden lopen was er weer een enorme plensbui. Hebben we maar een lekkere ijs cappuccino gedronken. Ik heb er deze vakantie al heel wat op, heerlijk. De koffie is hier sowieso van hoog niveau.
Vanavond weer lekker op hetzelfde pleintje als 3 dagen terug gegeten. Tegen alle afspraken in kregen we tijdens onze maaltijd de 2e plensbui van vandaag. Het verschil met de eerste was dat deze niet meer ophield.
We zijn vanavond tot de conclusie gekomen, dat het riool van Chiang Mai niet bestand is tegen dergelijke buien. Tot over onze enkels hebben we in het water gelopen.
Morgen nog een dagje Chiang Mai, en morgenavond om 6 uur vertrekken we met de slaaptrein richting het zuiden, naar Ayutthaya.

  • 17 Juni 2016 - 19:06

    Nico:

    opnieuw geweldig leuk om te lezen en heel langzaam aan begin ik nu toch ook wel erg veel zin te krijgen in Thailand, maar Jenny zal wel eerst nog naar Canada willen, jullie zin bedankt ;-)

  • 19 Juni 2016 - 12:39

    Nico:

    ik zie nu pas goed de foto's, lukt op m'n mobiel niet

    fijn dat de piloot een soort tomtom heeft, moet geruststellend zijn geweest

    maar dat je Suzan op haar vakantie de was laat doen?

    Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 10 Mei 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 43114

Voorgaande reizen:

10 Juni 2022 - 01 Juli 2022

Rondreis VS west

15 Oktober 2019 - 05 November 2019

Rondreis Zuid-Afrika

21 April 2018 - 11 Mei 2018

Rondreis Indonesie

18 November 2017 - 16 December 2017

Rondreis Nieuw Zeeland

04 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Rondreis Thailand

26 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Rondreis Canada

Landen bezocht: