Dag 6 Bangkok - Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 6 Bangkok - Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 6 Bangkok - Sukhothai

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

10 Juni 2016 | Thailand, Sukhothai

Om 6 uur liep vanochtend onze wekker af, want om half 9 moesten we al met de trein mee. Een ritje van ons hotel naar het station is normaalgesproken 20 minuten, maar met het onberekenbare verkeer in Bangkok, en de nog onberekenbaardere taxichauffeurs kun je geen risico lopen.
Maar we hadden een goeie chauffeur, hij zette ons zelfs bij het perron af waar onze trein vertrok.
We waren dus ruim een uur voor vertrek al op het station, maar dat geeft je wel mooi de gelegenheid één en ander eens goed te observeren.
Om klokslag 8 uur klonk er plotseling muziek uit de luidsprekers. Iedereen stond op en ging in de houding staan. Het volkslied. Dit gebeurt in openbare gebouwen en scholen dus iedere morgen. Gelukkig waarschuwde een man ons dat we moesten gaan staan, en toen het klaar was stak hij zijn duim omhoog.
Ook viel het me op dat het in Thailand een stuk eenvoudiger is om naar een ander perron te lopen. Je loopt over de rails, vervolgens ga je door de trein op het volgende spoor, en je bent op het volgende perron. Sorry Nico, ik wil niet altijd negatief over ProRail zijn, maar waarom toch zo ingewikkeld met al die traverses en zo.
Met maar 3 kwartier vertraging vertrokken we naar Phitsanulok. We zaten vlak achter de machinisten cabine, zodat ik na een kwartiertje kon zien dat de trein zo maar ergens stopte, zodat een jongen die bij de machinist zat uit kon stappen. Weer zo'n mooi stukje flexibiliteit.
Tijdens de reis kregen we koffie en ook nog een warme maaltijd. Omdat we geen reisschema hadden en ook niet werden geïnformeerd waren we bijna 2 stations te vroeg uitgestapt. Gelukkig hadden we een oplettende conducteur.
Op het station van Phitsanulok stond de chauffeur van de minibus al op ons te wachten, en zo waren we binnen het uur in ons nieuwe hotel.
Ons nieuwe hotel is weer een prachtige accommodatie, en we zitten vlak naast het Sukhothai Historical Park.
Dit is een enorm groot historisch tempelcomplex waar we morgen gaan fietsen.

• 10 Juni 2016 - 21:38

Nico :

Dit zijn wel tips waar ik iets mee kan Roel. Ik sta open voor nog meer van dit soort "nieuwe inzichten".

;-)

Nico

• 11 Juni 2016 - 07:35

Willy:

Wat een avonturen! (bij het woord 'avonturen' moet ik altijd aan Bassie & Adriaan denken,....) Ik zou de diarree remmers wel nodig hebben ;). Volgens Herman gaan wij zeker niet naar dat soort ape-landen, dus is het leuk om zo met jullie mee te reizen :) Heel veel plezier!

• 12 Juni 2016 - 10:49

Jenny:

Ik lees met veel plezier wat jullie allemaal zien en meemaken. Roel je bent geen keiharde onderhandelaar maar iemand met een "groot" hart! Suzan ik geef je groot gelijk dat je de zwempartij met de vissen aan je voorbij heb laten gaan. Gadsie ik moet er niet aan denken. Deze reactie is een beetje vertraagd maar dat komt dat wij net terug zijn van vakantie.
    Hebben jullie weer zo'n mooi hotel met zwembad?
    Veel plezier nog.

Tags: Trein, bangkok