Dag 4 Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 4 Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 4 Kanchanaburi

08 Juni 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Vanochtend bij het ontbijt kregen we olifant geserveerd, nou ja er kwamen 2 olifanten met berijder de rivier ingelopen. Daar kregen ze restjes uit de keuken te eten. Die olifanten bedoel ik.
Na het ontbijt zijn we weer met de boot naar het busje gevaren. Vandaag stond het Erawan National Park op het programma. In dit park is een waterval van 7 etages. En je kunt op sommige etages heerlijk zwemmen.
We hadden ons al voorgenomen niet verder dan de 5e etage te klimmen, want de laatste 2 waren, volgens onze gids Peng, behoorlijk zwaar. En we hebben tenslotte vakantie.
De watervallen waren prachtig, alleen hadden we de pech dat het waterpeil vrij laag was. In het water zitten ook vissen die je huidcellen wegknabbelen. Op zich niet erg als het van die kleintjes zijn, maar hier zwommen er ook tussen van 30 a 40 cm. En dat voelt niet prettig aan. Suzan heeft deze zwembeurt dan ook maar overgeslagen.
Na het park zijn we naar Kanchanaburi gereden. Hier is de beroemde Bridge over River Kwai. Nou, mocht je ooit in Thailand komen, sla dit maar over. Het lijkt meer op de kermis in Geldermalsen dan op een monument.
Eind van de middag kwamen we in ons hotel aan. Na een paar inspannende dagen was het heerlijk om met een cocktail aan het zwembad te liggen.
Morgen gaan we terug naar Bangkok. Hier moesten we zelf het vervoer voor regelen, en we kunnen met een busje meerijden. Dus ook weer een zorg minder.

• 09 Juni 2016 - 21:39

Joost De Deugd:

Ziet eruit als een mooie start van deze vakantie!