Dag 20 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 20 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 20 San Francisco

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

29 Juni 2022 | Verenigde Staten, San Francisco

Het was vanochtend koud, voor het eerst kon de trui aan. En het was ook zwaar bewolkt, dit was volgens mij de eerste keer dat ik naar buiten keek en geen zon zag.

En dat beloofde weinig goeds voor onze fietstocht over de Golden Gate Bridge. Want de brug staat er bekend om dat hij regelmatig geheel of gedeeltelijk in de mist is verscholen. Ook is dan natuurlijk het zicht vanaf de brug belazerd.

We gingen met de bus naar de fietsverhuur, en onderweg zagen we dat zelfs de toppen van de wolkenkrabbers in de laaghangende bewolking verscholen gingen.

Nadat we de fietsen hadden ontvangen reden we langs de baai richting de brug en eerlijk gezegd viel de mist niet helemaal tegen. Aan de overkant van de baai zagen we in de verte blauwe lucht. We besloten om eerst een stuk door Golden Gate Park te rijden en daarna te kijken of het weer verbeterd was.

Toen we bij de brug aankwamen bleek het zicht redelijk. Alleen het topje van de twee pijlers verdween in de wolken. Dus besloten we de oversteek te wagen.

Het was echt een bijzondere beleving over de brug te fietsen. De voorbijrazende auto’s, het mooie uitzicht op San Francisco en de enorme pijlers tot aan de wolken. Toen ik een foto van San Francisco vanaf de brug wilde maken keek ik even naar beneden, en dat had ik, als ervaren hoogtevrees deskundige, beter niet kunnen doen. Potverdorie wat een hoogte was dat.

Maar we kwamen heelhuids over de brug, en aan het einde sloegen we af naar Sausalito. Een leuk stadje aan de overkant van de baai. Daar hebben we op een heerlijk terrasje koffie met een koekske genuttigd.

Daarna zijn we met de veerboot terug naar San Francisco gevaren, en op het dek in de zon konden we nog een keer genieten van prachtige zicht op de Golden Gate, Alcatraz en San Francisco.

Daarna zijn we nog naar de Painted Ladies gefietst, dat zijn zes victoriaanse huizen naast elkaar die in verschillende kleuren zijn geverfd.

Vanavond zijn we door Lotte en Robin getrakteerd in een vegetarisch sushi restaurant. Ik zal eerlijk zeggen dat ik mijn bedenkingen had, maar we hebben heerlijk gegeten.

Morgenochtend hebben we nog een rondleiding door Chinatown, en dan gaan we richting het vliegveld.

• 30 Juni 2022 - 09:19

Ineke:

Alweer de laatste dag, wat is dat snel voorbij gegaan! Maar volgens mij hebben jullie op en top genoten van deze reis!
    Morgen nog heel veel plezier in Chinatown!

• 30 Juni 2022 - 09:33

Annelies:

Wat een mooi verslag.
    Zo leuk om te lezen/volgen.
    Voor straks een hele goede vlucht!!

• 30 Juni 2022 - 10:17

Jenny:

Klinkt weer als een hele mooie dag. Morgen nog genieten in Chinatown en dan terug naar huis. Wij hebben ook morgen nog en gaan dan ook weer op huis aan. Goede terugreis gewenst.

• 30 Juni 2022 - 18:17

Theo En Rita.:

Bedankt voor je mooie geestige reisverslag. We hebben er van genoten. Voor jullie een prachtige ervaring om op terug te kijken. Voorspoedige terugreis. H.gr. Theo en Rita.