Dag 18 en 19 Ubud - Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 18 en 19 Ubud - Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 18 en 19 Ubud - Sanur

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

09 Mei 2018 | Indonesië, Sanur

Zo, dit wordt het laatste verslag van onze mooie reis, met ontzettend veel hoogtepunten. Morgen vliegen we weer naar huis. Ik weet zeker dat ergens in Meteren een vlag wordt uitgehangen.
Gisteren zijn we van Ubud naar Sanur gereisd. Een reis van een uurtje.
We zitten nu in een resort aan de kust. En als ik zeg dat het een super de luxe accommodatie is, doe ik het nog veel te kort. We leven hier ver boven onze stand. Dian zei zelfs vandaag dat ze hier best nog een paar daagjes langer zou willen blijven.
Gisteren hebben we eigenlijk niets anders gedaan dan heerlijk aan het zwembad relaxen, en vandaag hebben we dat nog maar een keer over gedaan.
Maar dat mag ook wel, want de eerste 2 weken zijn we zeer intensief bezig geweest.
Indonesië is een machtig interessant land, waar veel gebeurt. Maar vooral op Java heb ik gemerkt dat er soms wel wat spanningen zijn tussen verschillende bevolkingsgroepen. En als je deze lieve vriendelijke mensen iets gunt, is het dat ze in vrede naast elkaar kunnen leven in dit prachtige land.
Het is een rondreis geweest door Indonesië, maar eigenlijk hebben we alle vier het gevoel dat we in 3 verschillende landen zijn geweest, Sumatra, Java en Bali. Het zijn 3 totaal verschillende eilanden, met elk hun eigen cultuur.
Peter, onze gastheer op Java vertelde het ons al, dat Indonesië vergeleken met de andere landen in zuid-oost Azië eigenlijk steeds verder achterop raakt. En als ik het vergelijk met Thailand kan ik dat alleen maar bevestigen. Als je ziet dat op een eiland als Java met 145 miljoen mensen geen afval wordt opgehaald, wordt je daar niet vrolijk van. Het is op veel plekken een enorme bende. Wat dat betreft zijn ze op Bali gelukkig een stuk verder.
Maar wat ons het meest bij zal blijven, is de ontzettend aardige bevolking.
Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties, en we zien elkaar ongetwijfeld weer in Nederland.

• 09 Mei 2018 - 10:44

Nico:

Roel, hartstikke bedankt voor deze zeer lezenswaardige blog. We hebben een beetje mee kunnen reizen en genieten. Goede vlucht terug en dat van die vlag klopt, zag hem een paar dagen geleden al hangen.

Nico

• 09 Mei 2018 - 10:52

Dian:

Ik vond het fantastisch dat ik mee mocht op deze reis! Het is echt een herinnering voor het leven! Mama, papa, Ome Chris en tante Leny, ik ben bijnaaaa thuis haha!

• 09 Mei 2018 - 13:37

Mirjam:

We hebben weer enorm met jullie meegenoten!! Geniet van jullie laatste relaxdagje en alvast een hele goeie terugreis. Xxx Arthur en Mirjam

• 09 Mei 2018 - 14:18

Willy:

Dank voor het mee reizen! Zo een beetje mee genoten. Tot snel en goeie reis!

Willy

• 09 Mei 2018 - 17:16

Jenny:

Roel ik heb weer met heel veel plezier je reisverslagen gelzen. Jullie hebben weer een prachtige reis gemaakt. Ik verheug mij er al op om straks de foto's te zien. Een hele goede terugreis gewenst.

• 09 Mei 2018 - 17:34

Gerda Van Wijk:

Ik heb jou ook gemist hoor Roel! En inderdaad de vlag staat al klaar om het hoekje. Een veilige reis terug naar huis. XXX

• 09 Mei 2018 - 19:45

Leny En Chris:

heel fijn dat we de reisverslagen mee hebben kunnen lezen, wensen jullie en voorspoedige vlucht en een veilige thuiskomst. En ja hoor..... hier gaat de vlag ook uit!!!!

• 10 Mei 2018 - 08:11

Rita En Theo:

Wij hebben genoten van jullie reisverslagen.
    Veilige terugreis. En Dyan je hebt je keurig gedragen. Flinke meid hoor.

• 10 Mei 2018 - 12:32

Rita:

Goede reis terug, tot gauw