Dag 14 Kalibaru - Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 14 Kalibaru - Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 14 Kalibaru - Lovina

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

04 Mei 2018 | Indonesië, Lovina

Vandaag was weer een reisdag. Om half 8 namen we afscheid van onze gastheer Peter. Hij heeft ons ontzettend veel verteld over Indonesië, en gisterenavond kregen we een paar foldertjes van zijn reisbureau. Hij levert reizen op maat voor Oost Java en Bali.
De reis ging vandaag van Kalibaru (Java) naar Lovina (Bali), dat betekende dus overvaren met een veerboot.
10 km voor de veerboot werden we aangehouden door de politie, en onze chauffeur Joely had een bekeuring te pakken. Dat was voor ons niet echt een verrassing, gezien de rijstijl die hij de afgelopen dagen etaleerde.
Toen we van de boot afkwamen, moest Joely wel langs 5 loketten om allerlei formulieren af te geven, terwijl we toch echt nog in Indonesië zitten. Dat is Indonesische bureaucratie ten voeten uit.
Om 14.00 uur arriveerden we in Lovina, dat was inclusief een uur tijdsverschil. Op Java hadden we 5 uur tijdsverschil met Nederland, nu 6 uur.
Het begint saai te worden, maar we zitten weer op een prachtige locatie. Het complex bestaat uit huisjes in Balinese steil, met een veranda er voor. En dat alles in een prachtige tuin. Het zwembad ligt 20 meter van ons huisje, en dat hebben we vanmiddag gelijk goed benut.
We zitten nu aan de kust, en vanavond hebben we, onderweg naar een restaurantje, een strandwandeling gemaakt. De zon was net onder, een het uitzicht was prachtig.
Dat was het terrasje aan het strand, waar we gegeten hebben, ook. Er was echter één minpuntje. We hadden het genoegen daar de eerste strontbezopen Indonesiër van deze vakantie te ontmoeten. Waggelend begaf ‘ie zich van de ene naar de andere tafel voor een goed gesprek. Op dat zelfde moment begon een bandje te spelen. Ik maakte nog een grap: “Misschien is ‘ie de zanger wel, Jim Morrison stond ten slotte ook niet altijd nuchter op het podium”.
En ja hoor, daar greep hij de microfoon. Het begon bij sommige tafeltjes om ons heen al wat onrustig te worden, maar even later werd hij gelukkig door iemand van het personeel tactisch afgevoerd. En ik moet zeggen, daar knapte de band wel van op.
Morgen nog een dagje Lovina, en hopelijk zonder beschonken zanger.

• 04 Mei 2018 - 20:20

Gerda Van Wijk:

Weer een mooie nieuwe fase van de reis. Heerlijk voor kullie, maar ik begin de dagen af te tellen!

• 05 Mei 2018 - 14:51

Rita:

ik dacht eventjes Roel gaat lekker meezingen! hihi, soms.......