Dag 20 Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 20 Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 20 Wanaka

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

07 December 2017 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Het gebied waar we nu in zitten heeft een landklimaat. Dat betekent warme zomers en koude winters. Het was vandaag weer 30 graden. Het betekent ook dat in de winter hier volop geskied wordt.
Na het ontbijt zijn we naar Wanaka gereden. Het ligt aan het gelijknamige meer. Toen we er vanochtend om een uur of 10 aankwamen was het al behoorlijk druk. Wanaka trekt vooral veel jongeren omdat er ontzettend veel te doen is.
We hebben vanochtend onze traditionele cappuccino gedronken (met uitzicht op het meer) en daarna lekker rustig door het stadje gekuierd. Bij 30 graden genoten van de kerst etalages.
Om kwart voor één moesten we ons melden op Wanaka AirPort. Een klein vliegveldje waar wat sportvliegtuigjes en helikopters stonden.
In het kantoortje van de helikoptermaatschappij moesten we een korte vragenlijst invullen en op de weegschaal. Ik moet zeggen, dat gaf me niet echt een bemoedigend gevoel. En we kwamen er ook achter dat het na de vakantie weer streng op dieet moeten.
De piloot was een aardige vent en we kregen enkele korte instructies. Onze helikopter was geschikt voor vier personen.
En om klokslag één uur stegen we op. Ik zat voorin naast de piloot, en Suzan achterin. We zouden een tussenlanding maken op een berg, en daar van plaats wisselen.
Het zal geen verrassing zijn, maar hoogtevrees en een helikopter is niet de meest gelukkige combinatie. Zeker als je voorin zit en de voorkant tot aan je voeten helemaal van glas is.
Maar het uitzicht was fantastisch, en we hadden ook nog eens geluk met het mooie heldere weer.
Ik mag eigenlijk wel zeggen dat het een sensatie was. Boven op de berg waar we landden hadden we ook een prachtig uitzicht over de omgeving. En natuurlijk moesten we daar even op de foto.
De terugweg was ik al iets meer gerustgesteld, maar dat kwam misschien ook wel omdat ik achterin zat. Toen we geland waren heb ik me nog net kunnen bedwingen om niet te gaan zitten klappen.
De rest van de middag hebben we lekker rustig aan Lake Wanaka liggen luieren, even bekomen van alle emoties.
Morgen reizen we weer verder in zuidwestelijke richting. We gaan dan naar Te Anau, dit ligt aan de rand van het fjorden gebied.
Het ziet er naar uit dat het weer gaat omslaan. Maar ja na 3 weken goed weer kan dat ook bijna niet anders. En zoals onze piloot vanmiddag zei: “In het fjorden gebied behoort het te regenen”.

  • 07 December 2017 - 06:25

    Nico Ouburg:

    Vind het nog steeds wonderlijk dat jouw naam van 't Hoog is, maar dat terzijde, ik denk ook dat ik nooit zo'n helikopter in zou durven, maar het moet aan de andere kant ook wel fantastisch zijn. Geniet ze.

    NIco

  • 07 December 2017 - 07:47

    Jenny:

    Jullie zijn echt bezig de grenzen te verleggen! Nu nog parachute springen. Ik ben benieuwd naar de foto's. Knap hoor ik weet niet of ik het zou durven.

  • 07 December 2017 - 07:56

    Bert:

    Mooie reis, en volop genieten van de hoogtes [ ben zelf ook geen held wat dat betreft]

    fijne reis Bert

  • 08 December 2017 - 13:38

    Willy Roberti:

    Toch wel erg veel respect hoor Roel! Grensverleggend bezig zijn is ook nog eens goed voor je brein hoorde ik op TV... Maar jeetje wat een ervaringen... Prachtig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 10 Mei 2015
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 43124

Voorgaande reizen:

10 Juni 2022 - 01 Juli 2022

Rondreis VS west

15 Oktober 2019 - 05 November 2019

Rondreis Zuid-Afrika

21 April 2018 - 11 Mei 2018

Rondreis Indonesie

18 November 2017 - 16 December 2017

Rondreis Nieuw Zeeland

04 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Rondreis Thailand

26 Mei 2015 - 15 Juni 2015

Rondreis Canada

Landen bezocht: