Dag 10 Tongariro National Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 10 Tongariro National Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 10 Tongariro National Park

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

27 November 2017 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vandaag stond er een wandeling van ongeveer 2 uur op het programma. De wandeling voerde langs prachtige smalle paadjes, snelstromende riviertjes en prachtige begroeiing naar Taranaki Falls. Onderweg zouden we ook uitzicht hebben op de imposante vulkanen in de omgeving waaronder Mount Ngauruhoe. We hadden vanochtend echter één probleem, het was ontzettend mistig en het zicht was nog geen 100 meter. Daar gingen alle mooie uitzichten.
Het maakte de wandeling echter wel bijzonder. Er hing een heel sinistere sfeer over het ruige landschap waar we doorheen liepen. Daar kwam nog eens bij dat de mist af en toe over ging in motregen. En ondanks dit alles waren er toch veel wandelaars op de been.
Gelukkig was het zicht bij de waterval net voldoende, zodat we hem niet alleen konden horen maar ook konden zien.
De wandeling was behoorlijk pittig met flinke hoogteverschillen. Maar om een uur of één waren we, moe maar voldaan, terug bij ons hotel. En dat was niets te vroeg, want 5 minuten later begon het echt te regenen.
Op onze kamer hebben we daarna wat gelezen, en de route voor morgen uitgezet.
Om een uur of 4 begonnen onze magen echter een beetje te knorren (als je al ruim 30 jaar bij elkaar bent schijnt dat vrij synchroon te gaan). En als je dan toch in een Engels hotel zit, gaat er niets boven een heerlijke High Tea. Het kan hier wel een beetje koude drukte zijn, maar de High Tea was buitengewoon. Met de wandeling van vanochtend hoop ik dat we toch een beetje calorie-neutrale dag hebben gehad, maar ik vrees....
Morgen trekken we verder naar het zuiden, en gaan dan naar het plaatsje Martinborough. We zitten dan midden in de wijnstreek.
Prettige bijkomstigheid is dat de weersverwachting voor hier morgen 16 graden en regen is, en in Martinborough wordt een temperatuur van 27 graden verwacht. Daar nemen we vanavond maar een wijntje op.

• 27 November 2017 - 07:50

Nico:

Wordt tijd om deze verslagen te bundelen en uit te geven. Zie je al zitten bij DWDD ter promotie van het boek.

Nico

• 27 November 2017 - 08:33

Jenny:

Het leven is nog niet zo verkeerd. Slapen in een chateau, high tea.
    Morgen high wine. Net vakantie! Heerlijk om mee te mogen reizen op grote afstand.

• 27 November 2017 - 11:13

Mariëtte:

Behoorlijk temperatuurverschil, zeg! Je moet wel een enorme koffer bij je hebben!!
    Ik was een weekendje weg en vond jullie verslagen vanochtend. Echt fantastisch om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Misschien kun je er je beroep van maken, Roel. Je schrijfsels zijn zeer aangenaam om te lezen. Ik hoef niet te zeggen " Geniet!" , want volgens mij kunnen jullie dat als geen ander.
    Dus zeg ik: Veel plezier! ik kijk uit naar het volgende verhaal.