Dag 1 t/m 3 Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 3 Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 3 Auckland

Blijf op de hoogte en volg Roel

20 November 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo, de eerste drie dagen hebben we er al weer opzitten, waarvan ruim een dag in het vliegtuig, En dat is lang, héél erg lang.
Maar we mogen wel zeggen dat, ondanks alle vermoeienissen, de reis zeer voorspoedig verlopen is. Van Amsterdam naar Singapore hebben we gevlogen met Singapore Airlines. Hierbij wil ik de kwaliteit van de stewardessen niet onvermeld laten. En dan vooral het visuele gedeelte.
De tussenstop op het vliegveld van Singapore was zeer indrukwekkend, Allemachtig wat is dat groot. Achter de douane rijden er een soort treintjes tussen de diverse terminals, en dat is geen overbodige luxe.
De reis van Singapore naar Auckland vlogen we met Air New Zeeland. Qua stewardessen wat minder uiterlijk vertoon, maar de beenruimte was prima. En dat is met 10 uur vliegen ook niet onbelangrijk.
Maar om kwart voor 12 landden we in Auckland en om 2 uur waren we in het hotel. De douane formaliteiten zijn in Nieuw-Zeeland niet kinderachtig, ze zijn hier doodsbang dat er allerlei besmettelijke ziekten voor planten en dieren komen overwaaien. Dus er wordt streng gecontroleerd of er geen grond aan de meegenomen schoenen zit, en het meenemen van fruit is ook uit den bozen.
En dan denk je na bijna 24 uur vliegen, “Eindelijk een bed”. Maar helaas de jetlag had behoorlijk toegeslagen, Slecht geslapen, en een uur voor de wekker om 8 uur afliep, waren we alweer wakker, een kleine 4,5 uur slaap dus.
De verwachting was dat we vandaag niet al te actief zouden zijn. Maar dat is nog reuze meegevallen. Onder een heerlijk lentezonnetje hebben we een rondrit met een bus door de stad gemaakt. Dat zonnetje, zijn we al diverse keren gewaarschuwd, is hier zeer krachtig, Je moet altijd smeren, zelfs als het bewolkt is.
Verder hebben we veel gewandeld, en ook nog een half uurtje in een park op het gras gelegen, dat hadden we wel verdiend.
En als jullie nu denken dat we vanavond lekker met de benen omhoog hebben gelegen, dan heb je het mooi mis. In Auckland word momenteel het wereld cup voor de hockey vrouwen gehouden, en vanavond zijn we naar de wedstrijd Nederland - Zuid-Korea geweest. Leuk om zo ver van Nederland vandaan de hockeyvrouwen van dichtbij aan het werk te zien. De kenners van de hockeysport zullen het met me eens zijn dat het wel erg jammer is dat Ellen Hoog gestopt is. Nederland heeft overigens me 3-0 gewonnen.
Morgen gaan we de auto halen, en dan gaat de grote rondreis echt beginnen.

• 20 November 2017 - 11:23

Hetty:

Geweldig! Ik verheug me nu al op jullie verdere 'columns'

• 20 November 2017 - 11:46

Herman Roberti:

ik mis de foto's van de vliegtuigen :)

• 20 November 2017 - 14:34

Wimenanny:

goed te horen dat de heenreis goed is verlopen
    heel veel bekijks daar
    we gaan jullie volgen
    groet anny en wim

• 20 November 2017 - 15:22

Mirjam:

Goed te horen dat de reis prima verlopen is.
    Jullie hebben nu al een hoop meegemaakt in die paar dagen dat jullie er zijn. We verheugen ons op de rest van jullie verhalen.
    Liefs uit MM

• 20 November 2017 - 15:38

Rita En Theo:

Nou nou een hele lange zit hoor, maar veilig aangekomen.
    Even kalm aan doen en dan maar lekker genieten.
    Fijne vakantie.

Groeten uit Buren.

• 20 November 2017 - 16:56

Nico Ouburg:

in aanvulling op de reactie van Herman: ik mis de foto's van de stewardessen (van het eerste deel van de vlucht dan)

• 20 November 2017 - 17:16

Mariëtte:

Wat leuk dat je ons meeneemt op jullie reis. Ik heb het verslag met plezier gelezen en heb er een beeld bij. Super. Geniet ervan. Ik kijk al uit naar het volgende bericht. Liefs van Mariëtte

• 20 November 2017 - 20:07

Jenny:

Wat leuk om weer wat van jullie te horen. We reizen graag mee. Groetjes vanuit een nat en koud Nederland.

• 27 November 2017 - 08:34

Carolinevdberg:

Heel leuk om idd als Nederlandse fans erbij te zijn
    wat een lange reis