Dag 16 Ayutthaya - Kaoyai Natural Park - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 16 Ayutthaya - Kaoyai Natural Park - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 16 Ayutthaya - Kaoyai Natural Park

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

20 Juni 2016 | Thailand, Pak Chong

Tijdens het ontbijt kregen we door onze gastheer een armbandje en een klein Boeddha beeldje aangeboden,dat bracht geluk. Nou weet ik niet of we nog meer geluk nodig hebben.We prijzen ons al zo ontzettend gelukkig dat we deze fantastische reis hebben kunnen maken.
Na het ontbijt gingen we met de tuktuk naar het station. De treinreis van Ayutthaya naar Pak Chong was maar 2 uurtjes.
Tot onze verrassing werden we op het station van Pak Chong opgehaald. Ons nieuwe verblijf, het Khaoyai Nature Life Resort is 16 km van het station. Het ligt zeer afgelegen aan de rand van Khaoyai Nature Park.
Het eerste wat ons opviel was dat het relatief koel was, zo'n 25 graden. Dat is wel prettig, want bij de uitstapjes die we hier gaan maken moeten we lange mouwen en een lange broek aan, i.v.m. de insecten.
We waren nog maar net ingecheckt of er brak weer een hoosbui los. Dat kwam goed uit want eind van de middag zouden we naar een vleermuizengrot gaan, en meestal hebben we maar één bui per dag. Het Boeddha beeldje heeft dus al duidelijk effect.
Om 4 uur vertrokken we o.l.v. 2 gidsen (2 giechelende meiden) en met een chauffeur richting de vleermuizen. Één van de twee dames was nog in opleiding.
Onderweg stopten we bij een marktje waar we eten konden kopen. Weer een heerlijke maaltijd bij elkaar gekocht, en dank zei de dames weer wat nieuws ontdekt, een soort rotti pannenkoekjes gevuld met kokos suiker, smullen.
Nadat we eerst in een grot waren geweest reden we naar een open veld aan de voet van een berg. Hier speelt zich iedere avond een ongelooflijk schouwspel af. Bij zonsondergang vliegen honderduizenden vleermuizen in een lang lint een grot uit, op jacht naar insecten. Het is echt spectaculair om dit te zien, je gelooft je ogen niet. Het duurt meer dan een uur voor alle vleermuizen uitgevlogen zijn.
Op de terugweg stopte de chauffeur nog omdat er een slang overstak. We konden hem nog door de berm zien kruipen.
Morgen gaan we echt de jungle in, we krijgen speciaal beschermende sokken tegen bloedzuigers. Gezellig!

• 20 Juni 2016 - 18:48

Rita:

Jullie maken wel spannende momenten mee.
    Suus weer wat nieuwe recepten opgedaan.
    Prachtige reis.