Dag 12 Pai - Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 12 Pai - Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 12 Pai - Mae Hong Son

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

17 Juni 2016 | Thailand, Mae Hong Son

Een half uurtje later dan de bedoeling, werden we vanochtend bij het hotel opgehaald door onze nieuwe chauffeur en gids.
Na eerst bij een uitzicht punt te zijn gestopt, kwamen we in een natuurpark bij een grot. We kregen een oud vrouwtje met een olielamp mee als gids. Vervolgens moesten we op een bamboe bootje stappen. Zeer instabiel, maar zeer tegen de verwachting in ging alles goed.
Er zijn in deze vakantie al een paar, voor ons, ongemakkelijke situaties geweest. Dan gaat het meestal om rijke westerling tegenover onderdanige Thai. Nu ook weer, het bootje werd het eerste stuk door een oude man, die in het water liep, getrokken. En wij zaten met onze dikke reet er in. Niet fijn.
De grot was prachtig, maar misschien iets te groot voor een olielamp.
Natuurlijk hadden we vandaag ook weer onze traditionele tempel, er zijn er genoeg. Toen we bij deze tempel waren, konden we beneden het vliegveldje zien waar vanaf we morgen vertrekken.
Daarna gingen we naar de tweede ongemakkelijke situatie van deze dag. Een bezoek aan het dorp van de langnekken. Dit dorpje wordt bewoond door een bergvolk uit Myanmar (voormalig Birma). De vrouwen van dit volk dragen metalen ringen om hun nek, waardoor het lijkt alsof ze hele lange nekken hebben. Voor we het dorpje, eigenlijk gewoon een straat met kraampjes, ingingen, moesten we eerst 250 Baht p.p. betalen. Maar dan mochten we ook volledig los gaan om de dames te fotograferen. Erg toeristisch allemaal, en aangezien we de enige bezoekers op dat moment waren, voelden we ons nogal ongemakkelijk. Maar ja, dat kan wel eens gebeuren.
Toen we in ons nieuwe resort waren, zaten we op het terras een cocktail te drinken, met zo'n prachtig uitzicht. Dat maakte de hele dag weer goed.
Morgen vliegen we terug naar Chiang Mai. Morgenavond horen jullie of ik dat leuk vond.

• 17 Juni 2016 - 08:34

Nico:

nog maar weer eens het besef hoe enorm goed wij het hier in het westen hebben

Tags: Langnekken