Dag 5 Kanchanaburi - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 5 Kanchanaburi - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 5 Kanchanaburi - Bangkok

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

10 Juni 2016 | Thailand, Bangkok

Vanochtend hadden we heerlijk voor ons zelf, om 1 uur zou ons busje vertrekken. Na een zeer uitgebreid ontbijt hebben we afscheid genomen van onze reisgenoten. En natuurlijk ook van onze reisgids Peng. Een ontzettend leuke vrouw die ons met veel enthousiasme heeft rondgeleid. Als we onderweg op een marktje waren kocht ze regelmatig allerlei soorten fruit die we dan konden proeven. Dat lang niet alle gidsen dat doen hoorden we later van de mensen waar we mee terugreden naar Bangkok.
Daarna hebben we nog heerlijk een paar uurtjes aan het zwembad gelegen. De boog kan niet altijd gespannen zijn.
Om 1 uur vertrokken we met een mini bus richting Bangkok. We reisden samen met een Nederlandse man die samen met zijn zoon en dochter aan het rondreizen was. Zij waren al 2 weken onderweg en hadden nog wat leuke tips. De vader adviseerde om vanavond naar de Baiyoke Tower in Bangkok te gaan, dat is het hoogste gebouw van Thailand met 84 verdiepingen. Ik ben gek op zulk soort dingen, het kan me niet hoog genoeg zijn.
Maar goed, na aankomst in ons hotel, alle moed maar weer bij elkaar verzameld en vertrokken voor een wandeling van 5 km richting de toren. Een wandeling door Bangkok is nooit saai. Je kijkt je ogen uit. Zo loop je langs de meest armoedige huisjes, en 50 meter verder zie je de prachtigste kantoorpanden.
Bij de toren, dat eigenlijk een hotel is, 2 kaartjes gekocht (incl. gratis drankje) en met een supersnelle lift naar boven geflitst. Daar kon je op een draai plateau stappen en had je een adembenemend uitzicht over Bangkok by night. Een verdieping lager nog ons gratis drankje genuttigd, daar zijn we tenslotte Hollanders voor.
We hadden ons voorgenomen met de taxi terug te gaan. Nu wordt je op alle websites over Bankok gewaarschuwd om direct tegen de chauffeur te zeggen dat hij de meter aan moet zetten. Dit om discussies ohver de prijs te voorkomen. Dit is een nobel streven, maar als je 's avonds terug naar je hotel wilt lukt dat dus echt niet. De taxichauffeur zegt een prijs, en als je zegt dat de meter aan moet, kijken ze je glimlachend aan en rijden weg.
Dus daarom maar een taxi aangehouden en gevraagd naar de prijs. 300 Bath ( Euro 7,50). Ik als keiharde onderhandelaar: "No, 250 Bath". Oké, dus wij met de taxi mee.
De chauffeur kwam uit een klein dorpje. Zijn gezin woonde daar nog, en hij werkte in Bangkok om zijn gezin te onderhouden. Verder kwam natuurlijk het onvermijdelijke voetbal nog te sprake: Robben, Van Persie, Sneijder.
Toen we bij het hotel aankwamen toch maar 300 Bath betaald. Keiharde bikkel ben ik toch.
Morgen weer een reisdag, met de taxi naar het station, dan de trein naar Phitsanulok en vandaar met een minibus naar Sukhothai. Spannuuund!

• 10 Juni 2016 - 21:39

Nico:

je schrijft echt heel leuk man

Nico