Dag 17, Jasper Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 17, Jasper Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 17, Jasper Lake Louise

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

12 Juni 2015 | Canada, Lake Louise

Het einde van deze onvergetelijke reis komt in zicht.
Vanochtend al om 8 uur vertrokken richting Lake Louise. Want we wilden onderweg een bezoek brengen aan het Columbia Icefield Centre. Hier kun je een excursie maken naar de Athabasca Glacier(gletsjer), een onderdeel van Columbia Icefield (325 m2). Het diepste punt van de van het icefield is 365 meter. De onderste sneeuw is ongeveer 4.000 jaar oud.
We reden met een soort monster-truck bus in een half uur naar boven. Gedeeltelijk over een heel stijl pad, en gedeeltelijk over de gletsjer. Er moet een enorme motor in deze bussen zitten. Boven op de gletsjer mochten we 20 minuten uit de bus. De chauffeur vertelde dat de gevoelstemperatuur, met deze wind, ongeveer 5 graden onder nul was. Maar het was schitterend om op deze enorme ijsvlakte temidden van de gigantische bergen te lopen. Op sommige plaatsen waar het smeltwater stroomde heeft het ijs een prachtige blauwe kleur. Doordat het smeltwater naar de meren stroomt hebben de meren ook deze kleur.
Na het bezoek aan de gletsjer zijn we naar de Glacier Skywalk gegaan. Dit uitkijk platform is vorig jaar mei geopend. Het is een constructie die 280 meter boven een vallei hangt. De meesten weten dat ik behoorlijke last van hoogtevrees heb. Maar als ik van me af kijk gaat het nog wel. Nu heeft echter een of andere genie besloten de vloer van dit platform van glas te maken. Je sterft dus 1.000 doden als je er op loopt. Maar ik heb het volbracht.
Na deze beproeving zijn we doorgereden naar Lake Louise, hier verblijven we in de Deer Lodge. Deze lodge is gebouwd begin 1900, een prachtige locatie.
Morgen verblijven we nog een dagje in Lake Louise. Het weer is wat minder geworden maar het is droog. Het zal morgen wel een wandeltocht worden.

• 12 Juni 2015 - 10:36

Nico:

ik weet niet of mijn hoogtevrees in de buurt van je jouwe komt, maar vind de foto al eng genoeg

geweldige ervaringen opnieuw, zullen heel wat bij te praten hebben :-) :-)

tot gauw

Nico

• 12 Juni 2015 - 14:18

Jan En Cato:

Prachtige verslagen en foto's Roel en Suzan. Wat zullen jullie genoten hebben en het jammer vinden dat de reis er al weer bijna op zit. Geniet nog van de laatste dagen daar en tot snel.
    Groeten
    Jan en Cato

• 12 Juni 2015 - 16:10

Wim:

Ik voel met jullie mee met mijn hoogtevrees weet ik wat het is.
    Geniet nog van de wandeltocht morgen .

Wim en Anny