Dag 16, Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 16, Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 16, Jasper

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

11 Juni 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanochtend zijn we rustig begonnen. In onze blokhut ontbeten, en het nieuws uit Nederland doorgenomen.
Daarna zijn we eerst benzine gaan tanken. Was even spannend, want gisteren wilde ik de ski lift met mijn credit card betalen, maar ik kreeg 2 keer de melding dat de pin code onjuist was. Een derde keer heb ik toen maar niet geprobeerd. Maar gelukkig deed 'ie het nu wel.
We vertrokken naar Maligne Lake, een uurtje rijden van Jasper. Het was maar 55 km, maar de hele weg mag je niet harder dan 60 km per uur. Dat is geen straf want het is een fantastische route.
We zijn eerst gestopt bij Medicine Lake om wat foto's te maken. Bij dit meer was ook net een bus bejaarden gestopt, en het maken van foto's viel niet mee. Maar gelukkig werden ze al snel de bus in gedirigeerd.
Na weer een kwartiertje te hebben gereden zagen we een rijtje auto's langs de weg stilstaan. Dit betekent meestal maar een ding, wild langs de weg. En jawel hoor, daar liepen twee zwarte beren. We hebben kunnen zien wat voor levensgevaarlijke capriolen mensen uithalen om foto's te kunnen maken. De een doet nog gekker dan de ander, en sommigen kwamen binnen 10 meter afstand.
Gelukkig kwam er een onze richting uit, zodat we veilig van bij de auto foto's konden maken. Een zelfs heel close up.
Na dit oponthoud zijn we verder gereden naar Maligne Lake. Dit schijnt een van de meest gefotografeerde meren van Canada te zijn. Het is er inderdaad prachtig. We hebben er een flinke wandeling gemaakt. Een mooie route, maar wel behoorlijk afgelegen. Maar gelukkig geen beren op ons pad. Wel een Wapiti hert en een marmot. Het is prachtig plots zo'n groot hert tussen de struiken vandaan te zien komen.
Terwijl ik nu het reisblog voor onze blokhut aan het schrijven ben krijg ik voor het eerst weer contact met wifi en komt er een goed bericht binnen. Robin is geslaagd. Dat is een goed einde van een prachtige dag.
Morgen trekken we weer verder naar Lake Louise. Onderweg willen we nog een bezoek brengen aan de Athabsca Gletsjer.

• 11 Juni 2015 - 12:25

Theo En Rita:

Gefeliciteerd met het slagen van Robun.
    Jullie reisverslagen komen duidelijk door, erg leuk om jullie
    Zo te kunnen volgen.
    Maak er nog een mooie week van.

Groeten Rita en Theo.

• 11 Juni 2015 - 14:31

Co:

Het lijkt me allemaal prachtig wat jullie zo zien. Geniet er nog maar even van. Proficiat met de gediplomeerde!

Groet,

Co

• 11 Juni 2015 - 20:22

Caroline Van Den Berg:

hallo Roel en Suzan
    indrukwekkend allemaal
    mooie reis hoor
    zal hier straks wel erg kneuterig aandoen
    geniet nog even
    liefs van ons

• 11 Juni 2015 - 21:00

Joost De Deugd:

Gefeliciteerd, altijd prettig op dit soort nieuws te horen!

Prachtige reis, mooie foto's en reisverslagen. Geniet ervan.

groet Joost