Dag 15, Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 15, Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 15, Jasper

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

10 Juni 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanochtend na het ontbijt richting Whistler's Mountain gereden, om met de skilift naar de top te gaan (2.260 meter). Op de weg daar naar toe misten we gelukkig de afslag, waardoor we een groep Elks zagen lopen (even opgezocht, is in het Nederlands het Wapiti Hert). Ze liepen rustig te grazen langs de weg. Deze zijn gelukkig niet zo schuw als beren, dus konden we rustig foto's maken.
Daarna zij we doorgereden naar het skilift station en naar boven gegaan. Het uitzicht was adembenemend, doordat het helder weer was konden we ver kijken. Gelukkig hadden we onze dikke jassen meegenomen want het was behoorlijk koud. Beneden was het dik over de 20 graden, boven 10 graden met een stevige wind. We zijn nog verder naar boven gelopen, maar om helemaal tot de top te gaan was ons toch iets te pittig. Yvon nog bedankt voor je advies.
Toen we naar de skilift terug liepen namen we een rustiger pad. En op een bankje heb ik met de verrekijker rustig de omgeving zitten bekijken. Toen ik even naast me keek zat er op 10 meter een bergmarmot nieuwsgierig naar me te kijken. Deze beesten schijnen 8 maanden per jaar te slapen en maar 4 maanden actief te zijn, dat schept een band.
Na Whistler's Mountain zijn we naar Maligne Canyon gereden. Daar loopt een wandelpad langs een kloof van 50 meter diep waar de Maligne River doorheen loopt. Op sommige plaatsen is de kloof maar 3 meter breed.
Morgen nog een dagje Jasper. Dat is niet erg, want de omgeving is prachtig en het is een leuk dorpje.

• 10 Juni 2015 - 11:05

Nico :

Langs de snelweg. Dus even fatsoenlijk internet