Dag 14, Clearwater Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 14, Clearwater Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 14, Clearwater Jasper

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

09 Juni 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag hebben we Brittish Columbia verlaten. We zijn naar de provincie Alberta gereisd, de Rocky mountains in.
De eerste 150 km was vrij eentonig. Het landschap was wel mooi, maar we zijn de afgelopen weken natuurlijk wel erg verwend geraakt.
Onderweg hebben we in het plaatsje Valemount in een coffee store koffie gedronken. De Canadezen maken, zeer tegen onze verwachting in, zeer veel werk van het koffie drinken. Overal waar we geweest zijn maken ze heerlijke koffie. Zo ook hier, en op een tafeltje lagen allerlei zelfgebaken koeken en taartjes. Achter de kassa stond er trouwens ook een.
Maar na 150 km arriveerden we dus in de Rocky Mountains. Al snel reden we recht op Mount Robson af. De hoogste berg van de Rocky's in Canada (bijna 4.000 meter). Een kolossale berg, en je voelt je erg klein als je er naar toe rijdt.
Daarna reden we Alberta in, waardoor we het tijdsverschil met Nederland terugbrachten van 9 naar 8 uur.
We verblijven nu in een resort net buiten Jasper aan de Athabasca River. We hebben een knus blokhutje met open haard. Het is niet zo warm meer als in Clearwater, maar altijd nog zo'n 25 graden.
Morgen gaan we met de kabelbaan naar boven en een wandeling maken.

• 10 Juni 2015 - 00:04

Yvonne:

Wat een geweldige reis maken jullie, met overweldigende natuur in whatever form. Doe je wel voorzichtig met die beren? Dat ze geen trauma overhouden aan de ontmoeting met jullie :-) En pas ook op met teveel lichamelijke inspanning, dat is verslavend namelijk (ik kan het weten). Veel plezier, he!