Dag 6, Sooke Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 6, Sooke Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 6, Sooke Tofino

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

01 Juni 2015 | Canada, Tofino

...en de 6e zonnige dag. De komende dagen wordt het wat minder, maar op de lange termijn ziet het er goed uit.
Vanochtend om half 7 opgestaan, want we hadden voor vertrek eerst nog een skype sessie met de familie.
Daarna afscheid genomen van onze gastheer Eddy en vertrokken richting Tofino. Ik ben geen autoliefhebber, maar ik moet toegeven in deze auto en over deze wegen is het niet echt vervelend.
De eerste 150 km gingen over de highway, dat schiet nog wel lekker op. Alhoewel het toch iedere keer schrikken is al er weer een fietser over de vluchtstrook rijdt. Nu is dit in Canada wel wat minder gevaarlijk dan in Nederland. In Canada gedraagt men zich in het verkeer ietwat beschaafder dan in Nederland. Een mooi voorbeeld is een kruissing van gelijke wegen. De auto die het eerst stilstaat heeft voorrang. Is even wennen maar het werkt wel.
Het 2e deel was een stuk lastiger, 2 baans weg en erg bochtig. We hebben eerst een stop gemaakt bij Kennedy Lake. Een prachtig meer met helder water, omringd door bergen en naaldbomen.
De 2e stop was bij Cathedral Grove, een stuk regenwoud met bomen van 800 jaar oud. Zeer indrukwekkend.
Daarna, 30 km voor Tofino, 2 Nationale Park passen gekocht. Met deze passen hebben we toegang tot alle Nationale parken. Deze hebben we straks ook nog nodig in de Rocky Mountains.
Daarna doorgereden naar Tofino, een sfeervol vissersplaatsje en het eindpunt van deze etappa. En, jawel hoor, opnieuw gereserveerd voor een walvis excursie morgen om 12 uur. Voor morgen wordt weinig wind verwacht, dus het ziet er goed uit. We krijgen een "Cruiser suite" aan, een warme overall.
Na ook nog de inwendige mens te hebben versterkt zijn we naar het "Middle Beach Lodge" gereden waar we 2 nachten verblijven. Een prachtige lodge met een Engelse sfeer aan de Pacific.

• 01 Juni 2015 - 16:01

Nico:

foto's van dat Cruiser suite :-)

zal voor jullie duimen dat je ook werkelijk walvissen te zien krijgt

grtz, Nico