Dag 5, Sooke - Reisverslag uit Sooke, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 5, Sooke - Reisverslag uit Sooke, Canada van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 5, Sooke

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

31 Mei 2015 | Canada, Sooke

Vanochtend om 10.00 uur richting Sooke gereden voor het Whale watchen. Er was net een klas met kinderen terug gekomen dus het was een drukte van belang. Net na ons kwamen er 2 Canadese stellen die zich ook gisteren hadden opgegeven. Ze kwamen gelijk naar ons toe want ze haddden gehoord dat gisteren zich nog 2 mensen hadden opgegeven. Omdat we nog moesten wachten raakten we aan de praat. Ze kwamen uit Calgary en een van de mannen vertelde dat hij niet zo'n zeeheld was, dat schept een band.
Even later kwam de "Captain" en hij verteld dat er erg veel wind en zeer hoge golven waren. Met de kinderen had hij ook geen Orca's of walvissen gevonden, door het weer moest hij zich ook te veel met het besturen bezighouden.
Hij gaf ons zelf de keuze of we toch uit wilden varen, maar zei ook dag hij ons geen geld uit de zak wilde kloppen.
Zowel de Canadezen als wij hebben er maar van afgezien. Een teleurstelling, maar ja, morgen gaan we naar Tofino en dan krijgen we nog een kans.
Als troost hebben ons zelf maar op koffie met gebak getrakteerd en nieuwe plannen gesmeed.
We zijn naar China beach, 35 km westelijker, gereden.
Dit is een onderdeel van het Juan de Fuca Provincial Park. Het leuke bij deze parken is dat er gepensioneerde vrijwilligers werken als parkwacht. Het zijn mannen met een vlotte babbel en veel humor.
We werden door de parkwacht gewaarschuwd dat op onze route een half uur eerder een beer was gespot. We mochten wel verder, maar als we de beer zagen moesten we rustig teruglopen en hem waarschuwen (hij zou het verder wel met die beer regelen). Een afgelaste walvistocht en een aanval door een beer zou wel heel veel pech op 1 dag zijn, dus we zijn maar gaan lopen. Geen beer gezien en een mooie wandeltocht gemaakt.
Morgen gaan we weer verder naar het westen naar Tofino. Dit is de eerste echt lange reis, 335 km.

• 31 Mei 2015 - 10:22

Rita En Theo:

Als jullie echt een beer tegenkomen Roel,
    Ga dan recht voor hem staan, wedden dat het dan de beer is,
    Die dan als eerste aan zijn stutten trekt.
    Maak er weer een fijne dag van.

Rita en Theo.

• 31 Mei 2015 - 12:05

Jenny Ouburg:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wel fijn dat je geen beer bent tegen gekomen. Wel had je dan je eigen record hard lopen verbetert.

• 31 Mei 2015 - 19:35

Adriaan Klop:

Erg leuk om jullie zo te volgen veel succes met de lange reis in die wel erg kleine auto!

• 31 Mei 2015 - 21:10

Wim:

Hoi roel en suzan,
    Jammer van die walvissen, maar het is te hopen dat het de volgende keer wel lukt.
    Blijf oppassen met die beeren.
    Morgen een goede reis gewenst.en tot het volgende verslag.
    Groet uit de weerribben
    Anny en wim

• 01 Juni 2015 - 10:35

Bert Nijhuis:

Roel- Suzan,

Jammer dat je nog geen walvissen hebt gezien.
    Maar die beer had je toch wel voor mij op de foto kunnen zetten??
    Ziet er allemaal heel leuk uit, tot het volgende verslag

mvrgr Bert.