Dag 4 Bukit Lewang - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu Dag 4 Bukit Lewang - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Roel Hoog - WaarBenJij.nu

Dag 4 Bukit Lewang

24 April 2018 | Indonesië, Bukit Lewang

Vanochtend om kwart over 6 liep de wekker af. We hadden gisteren met onze jungle gids afgesproken dat we om 7 uur zouden ontbijten en dat hij ons om half acht zou komen ophalen. Toen we tegen 7 uur echter gingen ontbijten bleken onze buren zich te hebben verslapen. Ze waren echter razend snel aangekleed want toen het ontbijt werd geserveerd schoven ze al weer aan.
En met goed gevulde magen begon onze expeditie. Het was al behoorlijk warm toen we vertrokken. En na een klein half uurtje liep het zweet al met stralen langs mijn gezicht. Onze gids probeerde door geluiden Orang-Oetans te lokken, maar hij werd al snel overstemd door Dian die de lokroep ook al snel onder de knie had.
En of het nu door de gids of door Dian kwam, na een uurtje kwamen de eerste Orang-Oetans tevoorschijn, een moeder met jong.
Toch wel een sensationele ervaring deze prachtige dieren van zo dichtbij te zien. Later zagen we nog andere soorten apen, waaronder Thomas Leaf apen en Maki’s. Allemaal zeer de moeite waard.
Het was echter wel een behoorlijk zware tocht, steile, zeer moeilijk begaanbare paden. En toen we om half één aan de nasi goreng gingen hadden we de pap aardig op. En dat had onze gids duidelijk in de gaten. Toen we uitgegeten waren gaf hij aan dat we nu rechtstreeks naar de lodge zouden lopen. En wij vonden dat het goed was.
En zo waren we om 2 uur weer terug bij onze lodge, waar we eerst op het prachtige terras een consumptie hebben genuttigd.
Daarna heerlijk naar onze kamers om te douchen. Let wel, koud douchen. Want we zitten in een Eco lodge.
Verder hebben we vanmiddag heerlijk rustig aan gedaan, dat hadden we wel verdiend. Als we op onze veranda zitten zien we de apen door de bomen klimmen.
Nog even een berichtje voor Henk en Gerda: Het gaat buitengewoon met Dian, ik vermoed dat ze bij terugkomst vloeiend Indonesisch spreekt.
Morgen komt Maïl ons weer ophalen en reizen we terug naar Medan.

• 24 April 2018 - 13:54

Gerda Van Wijk:

Weer mooi verslag, ik weet zeker dat ze haar best doet om inderdaad iets van de taal op te pikken. Altijd makkelijk je weet maar nooit waar je in terecht komt. Kijk uit naar volgende verslag. Knuffels voor allemaal.

• 24 April 2018 - 13:59

Nico:

Wauw, dit is iets om jaloers op te zijn. Ben al zo benieuwd naar de foto's van de Orang-Oetans, Super.

Nico

• 24 April 2018 - 20:20

Jenny:

Daar hadden ik graag bij geweest. Jullie hebben er wat voor over moeten hebben qua inspanning maar geweldig dat jullie de Orang oetans zo van dichtbij hebben kunnen zien.

• 24 April 2018 - 22:43

Wim Verweij:

Die apen lijken mij wel wat, maar die koude douche niet